Far Cry 6’nın en yeni tanıtım videosunda Ubisoft’un oyuna, serinin önceki yapımlarından farklı olarak ek özellikler monte etmeye çalıştığını görmüştük. Fragmanda Dani’nin köydeki gezintisinin bir anlığına üçüncü şahıs kamerasından gösterilmesi de oyun severlerin ilgisini çeken yeniliklerden biriydi.
Yakın zamanda ise Ubisoft, fragmanda yer verdikleri üçüncü şahıs kamerasının sadece ara sahnelerle sınırlı kalmayacağını ve tüm oyun boyunca da kullanılabilir olacağını duyurdu. GameSpot ile yapılan bir röportajda senarist direktör Navid Khavari, üçüncü şahıs kamera açısını oyuna eklemelerinin birden fazla sebebi olduğunu açıkladı. Bu sebeplerden biri de Ubisoft’un, oyun severlerin Dani karakterini tüm yönleriyle deneyimlemek istemesinden kaynaklanıyormuş.
“Sinematik [üçüncü şahıs], ekibin erkenden denediği bir şeydi ve şaşırtıcı bir şekilde kusursuz hissettirdi. Bir anda Dani’nin, Yara’daki bu destansı hikayeyle daha çok bağlantı varmış gibi hissettim.”
“Oyun sırasında Supremo sırt çantası anlarında üçüncü şahıs geçişi, oyuncuların sırt çantasının tüm etkilerini görebilmeleri ve eylemdeki etkisini daha iyi hissedebilmeleri için tasarlandı” dedi.
Khavari bunun yanında üçüncü şahıs bir kameranın, karakter özelleştirmelerini daha net yansıtabilecek bir araç olduğunu da söylüyor. Oyuncular, gerilla kamplarında ve belli kombat mekaniklerinde oyuncuyu yine üçüncü şahıstan görebilecek.
Bence oyuna üçüncü şahıs kameranın eklenmesi, böylesine kültürel bir hikayenin gidişatı için olumlu bir element olmuş. Böylesine hassas bir ana hikayede Dani’nin gözünden şehri, kampları ve Castillo ile oğlunu üçüncü şahıstan görmek oyuna apayrı bir boyut ekleyebilir.