İnceleme

Ghost of Tsushima Director’s Cut İncelemesi

Tsushima'nın hayaleti Iki adası için geri dönüyor.

PlayStation özel oyunu olan ve Suckerpunch tarafından geliştirilen kuşkusuz geçen senenin en iyi işlerinden biri olan Ghost of Tsushima, bu sene de Director’s Cut ile bizleri muhteşem atmosferine tekrar davet ediyor. Geçen sene çıkışını gerçekleştirmesiyle birlikte çoğu PlayStation kullanıcıları tarafından sevilen bir oyun olmuştu Ghost of Tsushima. Bununla birlikte on dört ödül toplamış ve bazı kuruluşlarca da yılın oyunu olarak gösterilmişti. Bakalım Ghost of Tsushima bizlere Director’s Cut veya namıdiğer yönetmenin sürümü ile birlikte neler sunuyor? İsterseniz gelin incelemeye geçelim.

Ghost of Tsushima Director’s Cut Neler Sunuyor?

Director’s Cut, bizlere yeni bir bölge olan Iki adasını ve bununla birlikte yeni düşman tipleri, yeni karakterler ve yeni bir hikaye sunuyor. Playstation 5 için de yepyeni özellikleri beraberinde getiren oyunda; 4K 60 FPS kare hızı, Japonca seslendirme için dudak senkronizasyonu, uyarlanabilir tetikler, 3D ses gibi özellikler yer alacak.

Ghost of Tsushima

Iki Adası

Iki adası sadece yeni bir ada sunmakla kalmamakla beraber yeni bir hikayeyi de bizlere tanıtıyor. Ana hikayedeki olayları da es geçmemişler ve adada Jin Sakai’nin geçmişiyle alakalı çarpıcı olaylara da tanık oluyoruz. Nitekim “Sadece burada bağımsız yeni bir hikaye var, dilerseniz oynayın” demekle kalmayıp ana hikaye ve Jin Sakai’nin geçmişine de değinip içerisinde benim de dahil olduğum daha fazla kitlenin dikkatini çekmeyi başaran bir yapım var burada. Yeni düşman tipleriyle ilk olarak Tsushima adasında karşılaşıyoruz. Bu düşman tipleri tabii ki de yine Moğollar olarak karşımıza çıkıyor. İlk karşılaşmada zorlu bir mücadele bizleri bekliyor, ardından Jin Sakai tehlikenin farkına vararak bu Moğolları araştırmak için Iki adasına yolculuğa çıkıyor.

Iki adasının atmosferi de Tsushima adasının ki kadar mükemmel ve büyüleyici. Bununla birlikte Iki adasına geçtiğimde “Evet burası farklı atmosfere sahip başka bir ada” diyebildim. Bu da ek pakete artı puan verebileceğim başka bir yöndü çünkü Tsushima adasına benzemesi, Iki adasını hiçbir şekilde özel kılmazdı. Ada biraz küçük fakat ortalama 8-12 saat süren bir ek paket için gayet yeterli. Ana oyunda olduğu gibi yine Iki adasında da grup halinde dolaşan yeni düşmanlar bulunmakta. Bu düşmanları isterseniz atınıza yeni gelen yetenek ile birlikte üstlerine sürüp onları ezip geçebiliyorsunuz.

Iki adasını bölge ve etkileşimli çevre olarak gayet beğendim. Ghost of Tsushima’ya doyamayan oyuncular için gayet iyi bir seçenek olmuş. Üstelik PS4 üzerinden oyunu sahip olanlar, gayet uygun bir fiyata oyunu Director’s Cut versiyonuna yükseltebilirler.

Aksiyon

Aksiyon, ana oyunda olduğu gibi hala taş gibi ve zevkle oynanıyor. Bunun dışında aksiyona gelen pek bir yenilik yok, olsa çok daha iyi olabilirmiş fakat aksiyonun bu hali bile halen daha yeterli. Bilmeyenler için bahsetmek gerekirse kare tuşu ile hızlı saldırı, üçgen tuşu ile ise ağır saldırı yapılıyor ancak oyunda yetenek ağacı geliştikçe ve duruşlarınızı açtıkça aksiyon çok güzel bir hal alıyor. Oyunda dört tane duruş bulunmakta ve bu duruşlar her düşmana ayrı olarak etki etmekte. Örneğin kalkanlı bir düşmanı oyunda standart olarak bulunan taş duruşuyla kolayca yenemezsiniz ve kendinizi zora sokarsınız. Ancak kalkanlı düşmanlar için olan su duruşuna geçerseniz düşmanı kolaylıkla “parry” yani savuşturma yaparak 3-4 hamlede yenebilirsiniz. Duruşlar ve yetenekler, aksiyonu iyi hale getirdiği gibi taze tutmayı da başarıyor. Boss diyebileceğimiz samuray düelloları ise oldukça güzel. Her ne kadar düşmanın saldırılarını kolay çözseniz de çoğu oyunda bulunmayan düello sekanslarına sahip. Iki adasında bulunan son düello bana sürekli duruşumu değiştirten güzel düellolardan biriydi. Fakat düelloların çok uzaması ve bununla birlikte düşmanın saldırılarını çözmemiz biraz tekrar hissi yaşatıyor.

Ghost of Tsushima, sırf aksiyonu için dahi oynayabileceğiniz bir oyun zira hikayesi ve sahne kurguları biraz tek düze kaldığından yapımın odak noktası daha çok Aksiyon – Macera kısmına kayıyor. Yoldan geçerken düşman bölgesine sızıp aksiyona dalmak veya düşmanları gizlice halletmek dahi bir süre sonra çok tekrara düşse de sırf yaşattığı hissiyattan ve karakterinizi geliştirmek için düşman bölgelerine girmek isteyeceksiniz.

Görevler

Iki Adası’nın ana hikaye görevleri aslında ana oyunla oldukça benzer. Yeni bir şey oynadığınızın farkında oluyorsunuz fakat yine de farklı bir yön izlemelerini isterdim zira sürümün yan görevlerinde hikaye, karakterler ve mekan harici pek bir fark yok. Kimi yan göreve tipik açık dünya yan görevleri bile diyebilirim. Kötü değil fakat çok bilindik ve zaten benzer görevleri ana oyunda da oynayınca biraz göze batıyor.

Ana oyun, yan görevler dahil bütün görevler ve içeriklerle birlikte ortalama 60 saatlik yeterli bir deneyim sunuyordu. Iki adası ise bunun üzerine ortalama 8-12 saat daha ekliyor ve satın aldığınızda ana oyun haritasına bağlı bir şekilde geliyor. Oyunun ikinci bölümünden itibaren ise görevlere ve adaya erişebiliyorsunuz. Buna rağmen yine de oyunu bitirmeden adaya gitmenizi tavsiye etmem zira ana oyundan daha zor düşmanlar Iki adasında sizleri bekliyor olacak. Dilerseniz ikinci bölümden sonra ilk görevi tamamlayarak kendinizi ve zorluğu deneyerek adaya gidip gitmeyeceğinize karar verebilirsiniz. İlk görev Tsushima adasında geçiyor ve üzerinize bir sürü düşman yığıldıktan sonra adaya gidip gitmeme arasında seçim yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Müzikler ve yarattığı atmosfer

Oyunun grafikleri, senenin diğer oyunlarıyla karşılaştırdığınızda biraz sırıtıyor. Buna rağmen oyunun sanat tasarımı, atmosferi ve ışıklandırması o kadar iyi ki çok dikkat etmediğiniz sürece dokuların sırıttığının farkında dahi olmazsınız. Oyunun başından sonuna dek açık dünyada özellikle atmosfer açısından bulunmaktan oldukça zevk aldım.

Müzikler her ne kadar akılda kalıcı olmasa da atmosferle birlikte sizi alıp götürüyor. Ne müzikler ne de atmosfer sizi yormuyor, bu bakımdan birbiriyle gayet uyumlu olduğunu söyleyebilirim. Fakat oyunda kullanılan müzik ve melodiler, Ghost of Tsushima’nın hem atmosferine hem de samuray temasına tam anlamıyla oturmuş durumda.

Artılar:

  • Ek paketin oynanış süresi gayet yeterli.
  • Yeni bir ada olması ve farklı hissettirmesi güzel olmuş.
  • Yeni düşman tipleri ilgi çekici ve fazla tekrara düşmüyor.
  • Iki adası hikayesinin ana oyun ve Jin Sakai’nin geçmişiyle doğrudan bağlantılı olması.
  • Düellolar özenle hazırlanmış..
  • Özellikle duruşlar ve yetenekler ile birlikte aksiyonun kendini tazelemesi.

Eksiler:

  • Yetenek ağacına ve aksiyona fazla yenilik eklenmemiş.
  • Görevler ve hikaye yapısı biraz ana oyuna benziyor.
  • Düelloların uzun olması dolayısıyla tekrara düşme var.

Ghost of Tsushima; PS4 ve PS5 için 20 Ağustos tarihinde çıkış yaptı.

Ghost of Tsushima Director's Cut

Aksiyon - 9
Görevler - 7
Hikaye - 8
Atmosfer - 10
Müzik - 9

8.6

Ghost of Tsushima Director's Cut, beraberinde getirdiği özellikleri ve Iki adasıyla birlikte Ghost of Tsushima'ya doyamayan oyuncular için çok güzel atmosfere sahip yepyeni bir hikaye ile Jin Sakai'nin geçmişine dokunuş yapıyor.

User Rating: 5 ( 1 votes)

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmek için çerezleri kullanıyoruz. Daha Fazla Bilgi

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.

Kapat