League of Legends geliştiricisi Riot Games, düzen bozan oyunculara karşı sert önlemler almayı planlıyor.
Davranış sistemleri üreticileri BarackProbama ve TimTamMonster, iki gün önce yayınlanan bir geliştirici blog postunda AFK kalan oyuncular için yeni bir sistem geliştirildiğini ifade etti. “Queue Lockout” ismindeki bu sistem, tüm MOBA modlarında sürekli AFK kalmayı bir hobi haline getirmiş oyuncuları uzaklaştırma amacını güdüyor. Penaltı katmanları şeklindeki bu lockout’ın ise bazı oyuncuları uzaklaştırması umut ediliyor.
League of Legends’teki AFK oyuncular nasıl cezalarla karşılaşacak?
Mevcut penaltı sistemi, oyuncular için ortalama 15 dakikalık sıra gecikmeleri uygularken maçtan maça atlamalarını da engelliyordu. Riot Games’e göre bu “mega gecikmeler” ise oyuncuları günlerce oyundan uzak tutacak.
“Çoğu insan için Queue Delay iyi çalışıyor, ancak dünya çapındaki oyuncularımızın yaklaşık %9’u düzenli AFK davranışı sergiliyor ve oyunları arasındaki birkaç gecikmeyi umursamıyor gibi görünüyor”. “Bir oyuncu Queue Lockout yaşadığında, cezalarını açıklayan bir açılır pencere görüntülenecek ve MOBA modlarında oyunlara başlayamayacaktır.”
Tier 1’den 3’e kadar olan kısımda yer alan oyuncular, sadece maçlara girmeden önce 5-15 dakika arası gecikmeler yaşayacakken Tier 4’ten 7’ye kadar olan kısım ise 1 ile 14 gün arasında oyuna giremeyecek. Üstelik lockout cezalarını dolduran oyuncular, akabinde de birkaç maçlığına yine 15 dakikalık gecikmeler yaşayacak.
Riot Games, cezadan çıkan oyuncuların nasıl değerlendirileceği konusunda da bazı değişiklikler yapıyor. Mevcut sistem, şu anda yüksek ceza kademelerindekilerin cezalarını düşürmelerini zorlaştırıyor. Geliştiriciler, oyuncuların Tier düşebilmesi için “daha sofistike bir model” düşünmeye çalışıyor. Ayrıca geliştiriciler, bir oyuncunun neden AFK olabileceğine ilişkin oyun nedenlerini de hedeflemek istiyor.
“Queue Lockout” sisteminin global olarak ne zaman kullanıma sunulacağı tam olarak belli olmasa da Riot, sistemi test etmek için birkaç bölgede denemelere başlayacak.