Pandemi Dönemi Oyun Yapımcılarına İyi Gelmedi

Kerem Papatya
Kerem Papatya
3 Dk Okuma Süresi

Pandemi Dönemi Oyun Yapımcılarına İyi Gelmedi

Malumunuz aylardır tüm Dünya olarak bir virüs belası ile baş etmek zorunda kaldık ve etmeye de devam ediyoruz. Bu süreç içerisinde de bir takım önlemler aldık. Maske takmak, hijyen ve sosyal (fiziksel) mesafeyi korumak gibi. Ama en önemli önlemlerden biri ise evde kalmak oldu. Virüs dünya çapına yayılması ile de haliyle insanlar önlem olarak evlerine kapandılar.

İşte bu dönem oyun firmaları için hem olumlu hem de olumsuz durumlar ortaya çıkardı. İnsanlar evlerinde çok fazla yapabilecekleri bir aktivite bulamayınca video oyunlara olan ilgi rekor seviyelere ulaştı. Oyun satışları ve anlık oyuncu sayısı rekorları arka arkaya gelmeye başladı. Tabi bu durum oyun firmaları açısından güzel olsa gerek zira paralarına para katıyorlardı… ANCAK !!!

İşin boyutu sadece bununla sınırlı değil. Size soru kaç oyun ertelendi? Düşünmeyin çok diyin geçin. Evet çok oyun ertelendi. Eee bu durum her gün gideri olan, maaş ödeyen, vergi ödeyen bir firma için sıkıntılı bir durum değil mi? Öyle tabi ki… Kısacası Pandemi dönemi oyun yapımcılarına ve hali hazırda oyun çıkarmaya hazırlanan yayıncılar için bu yönden iyi gelmedi. (Hoş her sektör ciddi krize girdi ancak mevzumuz oyun)

Oyun Geliştiricileri Konferansı geçtiğimiz günlerde pandemi dönemi ile alakalı geliştiricilerle bir anket düzenledi. Ankete göre geliştiricilerin üçte biri, Korona Virüs nedeniyle projelerini geciktirdi.

oyun gelştiricileri 2

Gelelim anketin diğer sonuçlarına:

Geliştiricilerin%33’ü üzerinde çalıştıkları oyunun geciktiğini söylüyorlar ve bu gecikmelerin sebebinin başında da home office çalışma sistemi olduğunu söylüyorlar. Raporda, pandemi başladığından beri geliştiricilerin%70’inin evden çalışmak zorunda kaldığı iddia ediliyor. Bunların dışındaki diğer engeller ise gerekli donanıma erişim (konsol geliştirme kitleri, genellikle evlerine götürülmelerini engelleyen yoğun güvenlik politikalarına tabi), evden seslendirme ve bunların kayıt işleri oyun yapımcılarını zorluyor.

Oyunlarının gecikmediğini söyleyen geliştiricilerin%46’sı bile, Korona Virüsün etkilerini hissettiklerini dile getirmişler ankette. %41’i pandemi başladığından beri üretkenliğinin düştüğünü,%35’i yaratıcılıklarının azaldığını ve yaklaşık%41’i de evden daha önce olduğundan daha uzun saatler çalışmak zorunda olduklarını söyledi. %26’sı pandemi başladığından beri gelirlerinde bir düşüş gördüklerini söylemişler.

Ayrıca evden çalışmaya geçiş kalıcı değişikliklere neden olmuş olabilir. Zira insanların% 12’si, tedavi bulunsa bile evden çalışmaya devam etmek istediklerini söylemiş, hatta bir çok stüdyo bu çalışma sistemine uyum sağlayabilmek için bayağı planlar yapıyormuş.

Pandemi sonrasında nasıl bir çalışma ortamı olacağı bilinmez ama evden çalışma sistemini benimseyen azımsanmayacak derece de bir kitle oluştuğu kesin.

Bu makaleyi paylaş
Ben kerem papatya Herhangi bir öneriniz varsa altaki e-posta adresinden bana ulaşabilirsiniz kerem.papatya21@gmail.com
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir