HaberPC

PUBG’nin Yaratıcısı Dev Bir Aksiyon, Açık Dünya Oyunu Üzerinde Çalışıyor

Battle Royale türünün babası Brendan Greene'nin yeni oyunu oyuncuları oldukça zorlayacak gibi...

Geçtiğimiz hafta “PlayerUnknown” adıyla da bilinen ve popüler battle royale türüne yön veren isimlerden biri olan Brendan Greene, çalıştığı Krafton şirketinden ayrıldı. Brendan Greene bunun ardından PlayerUnknown Productions adında kendi bağımsız stüdyosunu kurdu.

Brendan şu anda çalıştığı proje ise 2019 yılında YouTube üzerinde Prologue başlıklı kısa bir fragman olarak karşımıza çıkan oyun için çalışıyor. Bahsi geçen fragmana aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Biz de Brendan’ın bu oyun üzerinde çalıştığı bilgisini oyunun web sitesinde yeni kurduğu stüdyoyu açıkça bağlantılı bir şekilde belirtmesinden anlıyoruz. Fakat söylenenlere göre Krafton’un, PlayerUnknown Productions üzerinde hisse sahibi olduğunu, yani bu bağımsız stüdyo olarak tanıtılan ekip yeterince bağımsız değil. Bu hisse alımının oyunun büyüklüğünden ve yatırım alması gerektiğinden dolayı olma ise ihtimali yüksek.

Battle Royale Türünün Babası ve PUBG’nin Yaratıcısı Brendan Greene’nin Yeni Oyunu Nasıl Olacak?

Yukarıdaki tweette yayınlanan videoda geliştirici Brendan, Greene’nin sandbox türündeki oyunlara olan hayranlığını görmekteyiz. Bu tür oyunlara duyduğu hayranlığın sebebini ise sunduğu özgürlük, oyunların içini doldurmak için içerik eklemenin zor olmasının yanında çok da zaman alması gibi sözlerle belirtiyor. Brendan’a göre bu sorunun çözümü için yapay zekanın dünyanın içini dolduracak kadar içerik üretmesini sağlayacak bir algoritma geliştirmek. Bu şekilde “çapları yüzlerce kilometre olan sanal alanlar, etkileşime giren, keşfeden ve yaratan binlerce oyuncuya açık olacaktır” şeklinde de önerisini destekliyor.

Daha önce web sitesinde de açıklandığı gibi, Prologue oyunu kendi kendine öğrenen yapay zekalar için bir test alanı şeklinde görev görecek. Hatta PlayerUnknown”, buna bir teknoloji demosu olarak bile bakılabileceğini de öne sürüyor. Oyuncuların amacı (en azından başlangıçta) vahşi doğada kendi yollarını kendilerinin bulması olacak. Bize varış noktası gösterilecek ve çok sert olması gereken hava şartları ile savaşarak oraya ulaşmak için gerekli araçlar sağlanacak. Ancak, yolu kendimiz bulmamız gerekecek.

Böyle bir şeyi Brendan gerçekleştirebilirse, şimdiye kadar uğraşmak zorunda kaldıklarımızın çoğundan daha büyük bir haritada tam teşekküllü bir hayatta kalma oyunu elde etme şansımız olacak. Ayrıca Brendan bu proje başarıya ulaşırsa, Project Artemis olarak tanımladığı şeyi (küre büyüklüğünde sanal bir dünyayı) hayata geçirmeyi planlıyor.

Kaynak
Game Pressure

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmek için çerezleri kullanıyoruz. Daha Fazla Bilgi

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.

Kapat