Türk Geliştiriciden CO-OP FPS Oyunu Inhabitation Hub: The C.O.R.E
Ülkemizde oyun sektörü her geçen gün gelişmekle birlikte, bu işe hevesli, genç, yetenekli arkadaşlar biz oyun severlerin karşısına çıkması bizi bir hayli memnun etmekte.
Bundan dolayı da bu yazımızda size dört yetenekli ve genç arkadaşın bir araya gelerek kurduğu Payidar Yazılım ve geliştirmekte oldukları Inhabitation Hub: The C.O.R.E oyunundan bahsedelim istedik.
Payidar Yazılım, ekibin kurucusu olan Musa Çakır’ın önderliğinde kurulmuş ve 9 aydır bu oyun üzerinde çalışmakta. Ekipte Bilal Şenyiğit Level Tasarımı ve Sinematik konularında, Batuhan Cuma Demirezen Yapay Zeka Kodlamasında, Sümeyye Yanık Grafik Tasarımı ve Sanat Yönetmeni konusunda görev almakta. Ekipte oyuna emek veren herkesin aslında çeşitli oyun projelerinde çalışmaları bulunmakta. Buradan edindikleri bilgi birikimleri ile de bu oyunu geliştirmeye karar vermişler.
Oyunu 4 senelik tecrübeleri olduğu Unreal Engine 4 oyun motoru üzerinden geliştiriyorlar ve bu projede şu ana kadar da gönüllülük esaslı çalışmışlar. Ancak projeyi bitirebilmek için oyun severlerden destek bekleyerek, kitlesel fonlama platformlarında projelerini başlatacaklar. İlk sırada ise 15 Mayıs’ta Kickstarter olacak.
Dilerseniz Oyunun Detaylarına Geçelim.
Oyun Hakkında
Oyunumuz Bilim Kurgu (Science Fiction) temalı, dalga tabanlı, içerisinde strateji öğeleri barındıran bir PVE ve FPS oyunudur. Aynı zamanda derin bir hikaye içeren ve anlatımını yapmak için sabırsızlandığımız bir olay örgüsü barındırıyor.
Oyunun Hikayesi
2071 yılında geçen hikayemiz şu şekilde başlıyor: “3. Dünya savaşından sonra çok fazla kan kaybeden insanlık artık barışa muhtaçtır. Birbirlerine karşı savaşmanın anlamsız olduğunu ve bir noktada insanlığın sonunu getireceğini anladıkları için barış içinde yaşamaya karar verirler. Bunun için The C.O.R.E adında Dünya Barış Birliği kurulur. Bu birliği, savaştan sonra ekonomik ve siyasal anlamda güçlü kalabilen ülkeler oluşturur: Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği, Japonya and Türkiye.
Bu ülkelerin her birinden temsilcileri olan The C.O.R.E, dünya üzerinde insanlığın kaderini etkileyecek her olay için hüküm sahibidirler. Dünyaya bir göktaşı çarpar ve çok büyük bir enerji açığa çıkararak büyük bir yıkıma sebep olur. The C.O.R.E’un gözlemi altında tutulmaya başlanan göktaşını araştırmak için bilim insanlarından oluşan bir kurul görevlendirilir.
Başlarda normal bir göktaşı gibi gözüken bu objenin aslında çok güçlü enerjiler yayan, içerisinde henüz keşfedilmemiş radyoaktif elementler barındıran ve kullanıldığında farklı savaş teknolojilerinde üstünlük sağlayabilecek bir gücü olduğu keşfedilir. Bu sebeple kurul toplanır ve çıkan karar insanlık barışını bozmaması için taşın yok edilmesidir. Fakat yok etmek için uygulanan her yöntem sonuçsuz kaldığı gibi, taşı daha da güçlendirerek, uygulanan kuvveti aynı şekilde geri yansıtmıştır. Bunun sonucunda yerkürede de çeşitli hasarlar meydana gelmiştir.
Kurul acil koduyla tekrar toplanarak bu mistik taşın uzaya gönderilmesi ve gerekirse dünyanın etki alanından çıktıktan sonra taşın yok edilmesine karar verir. Görevi yerine getirmek için The C.O.R.E’un temsilcileri olan 4 ülkeden birer kişi görevlendirilir. Amerika Birleşik Devleti’nden Komando, Avrupa Birliği’nden Tabip, Türkiye’den Keskin Nişancı ve ekibin lideri olarak da Japonya’dan Mühendis asker görevlendirilir. Görev tanımları Güneş Sistemi dışına kadar taşı götürüp orada etkisiz hâle getirmektir.
Peki bu taş dünyaya şans eseri mi çarptı yoksa kasıtlı olarak mı gönderildi? Bu kadar güçlü bir taşın hikayesi gerçekte neydi?”
Oyun Dinamikleri
1) Karakterler
4 Ülkeden seçilen 1’er kişi bu maceraya atılmaktadır. Seçebileceğiniz bu 4 karakterin her birinin kendi hikayesi ve oyuna etkisi farklı şekildedir. Bu 4 sınıfımızın her birinin kendine özel yetenek ağacı ve silahları bulunmaktadır. Aynı zamanda hikaye anlatımında karakterin kendisine özgü ara sahneler ve yaşayacakları maceraya dair edinecekleri farklı tecrübeler olacaktır. Her karakterle oynadığınızda farklı bir deneyim yaşatmayı planlıyoruz.
2) Binalar
Düşman bölgesinde hayatta kalmak için üssünüzü inşa etmek zorundasınız. Üssünüzü çeşitli ve farklı fonksiyonlara sahip binalar ile donatabilirsiniz. Kaynaklarınızı elde etmek için ayrı bir bina, yeni teknolojiler araştırmak için ayrı bir bina, savunmaya yardımcı olmak için drone üretebileceğiniz ayrı bir bina yapabilirsiniz. Üssünüz ne kadar güçlüyse siz de o kadar güçlüsünüz!
3) Çekirdeği Koruyun!
Oyun boyunca görevimiz bu taşı etkisiz hale getirmek ama aynı zamanda oyunda ilerledikçe bu taşın gizemini çözmek de oyunun bir parçası haline geliyor. Oyunun temel objesi olan “StoneX”i gezegenler arası yolculuğunuz boyunca korumak zorundasınız. Çünkü taşın yaydığı mistik enerji gezegenlerdeki diğer yaratıkları da kendisine çekmektedir. Yaratıklar savunmanızı aşıp StoneX’i ele geçirmeye çalışacaktır.
4) Yaratıklar
Uzayın derinliklerinden gelen davetsiz misafirler “StoneX”in yaydığı enerjinin çağrısına cevap verip onu ele geçirmeye çalışan 4 Irktan oluşan topluluklardır:
Sürüngen(Reptile) :
Sürüngenler ilkel varlıklardır, ancak hızları olağanüstüdür. Hayatta kalabilmek, tüketmek zorunda oldukları avları yakalayabilmek için yıllar içinde hızla gelişmişlerdir. Avlanma becerilerini çoklu saldırılar şeklinde geliştirmişlerdir.
Titan:
Titanların bulunduğu gezegenin hayatta kalma koşullarının zorluğu nedeniyle, kas yapıları aşırı gelişmiştir ve vücut yapıları çok büyüktür. Hızlı hareket edemeseler de, vücutlarının yakın dövüşlere karşı yüksek bir direnci vardır.
Gelişmiş Irk(Advanced):
Gelişmişler, üzerinde bulundukları gezegenin yıldızı tarafından yayılan ısı gücü nedeniyle hayatta kalmak için sürekli üretmek ve inşa etmek zorunda kaldılar. Evrimleşmek için gezegenlerinde bulanan KRUT maddesinin mistik gücünü kullanarak daha akıllı varlıklara dönüştüler ve insanlığın savaş teknolojilerinin birikimini geride bıraktılar.
Mutant:
Mutantlar ne kadar hantal görünse de, radarda düşük bir iz bırakarak görünmez olma yeteneğine sahiptirler. Zayıf vücut noktaları olmasına rağmen, gelişmiş savaş becerileri ile kendilerini çok iyi koruyabilirler.
5) Dronelar, Robotlar & Araçlar
Yolculuğunuz boyunca size görevlerinizde yardımcı olacak dronelar, robotlar ve araçlar bulunmaktadır. Düşmanlara karşı arkanızı kollayabilecek Saldırı Dronelarını, binaları inşa etmenizde size yardımcı olabilecek bir Servis Drone’unu ve yolculuğunuzda hayatta kalmanız için gereken materyalleri toplamaya yardım edebilecek Madenci Drone’unu üretebilirsiniz.
Binanızın ürettiği cephaneleri sizin yanınıza taşıyacak otonom bir robot üretebilirsiniz.
Gezegen üzerinde tamamlamanız gereken görevlere giderken tehlikelerden korunmak için kara araçlarını kullanabilirsiniz.
6) Taretler
Üssünüzü inşa ederken düşman saldırılarına karşı siz ve dronelarınız yalnız değilsiniz! Savunma amaçlarınız için kullanabileceğiniz çeşitli mühimmat ve silahlarla dolu bir cephaneliğiniz de sizinle beraber. Servis Dronelarınızı kullanarak çeşitli taretler inşa edebilirsiniz. Seri şekilde mermi atan makinalı bir taret ya da yüksek infilak gücüne sahip bomba atan bir taret kurabilirsiniz.
7) Silahlar
Yolculuğunuzda elinizde C.O.R.E’un size sağlamış olduğu silahlar da sizinle beraber geliyor. Bu görevde yardımcı olması açısından; taarruz tüfekleri, pompalı tüfekler, hafif makinalı tüfekler ve daha bir sürü yeni teknoloji silah ve ekipmanları da üretebileceksiniz.
8) StoneX
Başlarda dünyaya uzaydan gelen basit bir göktaşı olduğu düşünülen fakat sonrasında çok daha farklı bir obje olduğu anlaşılan oyunun temel ögesidir. İlk başta dünyada yok edilmeye çalışılır fakat başarılı olunamaz. Sonrasında içerisindeki mistik enerjinin çevreye zarar verme ve dünyadaki düzeni bozma ihtimaline karşı uzaya geri gönderilip orada yok edilmesi planlanır. Bu da oyunun temel görevidir.
9) Göreve Genel Bakış
Oyunun temel görevi “StoneX”i Dünya’dan uzaklaştırmak ve Güneş Sistemi dışına çıkınca da yok etmek. Bunun için öncelikle gezegenler arası yolculuk yapıp Dünya’ya en uzak gezegene gidilmesi gerekmektedir. Gezegenler arası yolculuk yaparken her gezegende konaklayıp gezegenin yerel kaynaklarından yakıt elde edilmesi gerekmektedir.
Son Söz Payidar Yazılımın
Temel olarak bizi biz yapan belki de en önemli özelliğimiz tüm ekibimizin oyun geliştirmeyi bir iş olarak değil de bir tutku olarak görmesidir. Bunun altında yatan sebep bütün ekibimizin oyunlara olan düşkünlüğüdür. Hepimiz birer oyuncuyuz ve aynı zamanda ekip olarak da yaptığımız işten keyif alarak yapmayı seviyoruz.
Oyun geliştirirken oyuncu gözünden bakabilmek gerektiğini de çok iyi biliyoruz. Bunu başarabilmek için sizin desteğinize ihtiyacımız var. Bizi sosyal medya platformlarında destekleyerek bu hayalimizi gerçekleştirmemize katkı sağlayabilirsiniz. 15 Mayıs’ta Kickstarter platformunda projemizi başlatacağız, eğer başarılı olabilirsek oyunumuz için çıkış tarihinin 2022 yılı içerisinde olmasını planlıyoruz. Kickstarter yada diğer kitlesel fonlama platformlarında projemizi başlatırken sosyal medya hesaplarımızdan duyurularımızı yapacağız. Takipte kalın! 🙂
Bizde MisteRNOOB platformu olarak çıktıkları bu yolda başarılı olmalarını diler ve sonuna kadar onlara destek olacağımızı bilmelerini isteriz.