Ubisoft’un güncel finansal raporları yayınlanmışken yöneticiler, şirketin oyun geliştirme stratejisinin değiştiğini de basına duyurdu. Ubisoft artık her sene çıkacak 3-4 AAA oyuna bel bağlamak yerine şirketin sükse yapmış serilerine dayanan büyük çaplı ücretsiz oyunlar yapmayı planlıyor.
Bu demek değil ki Ubisoft, bildiğimiz şekildeki oyunlara elveda diyor. Elbette her ücretsiz oyunda olduğu gibi mikro ekonomi de Ubisoft’u bu patikada destekleyen ve belki de gözünü açan büyük bir etmen.
Bu strateji Ubisoft için pek bir sürpriz değildi zira asıl sürpriz unsuru ücretsiz oyunlar konseptinde şirketin geri kalmış olmasıydı. Halihazırda popüler ücretsiz oyunlar, uzun süreçte stabil bir gelir sağlıyor. Geçen senenin pek de geçerli not alamayan oyunu olan Hyper Space’den derslerini aldıklarını söyleyen yöneticiler, bu deneyimlerini ileriki zamanlarda kullanmak ve Brawlhalla gibi iyi iş çıkartan oyunlar yapmak istiyorlar.
Öte yandan Call of Duty Warzone’un karlı oluşu da popüler markaların veya serilerin ücretsiz spin-off oyunlarını yapmanın güvenilir bir metot olduğunu da göstermiş oldu.
Bu stratejinin en yeni meyvelerinden olacak oyun ise Tom Clancy’s The Division Heartland olacak. Birkaç gün önce resmen duyurulan Heartland, ücretsiz bir oyun olmasının yanında mikro ekonomi içerecek ve hem PC’ye hem de konsollara çıkışını gerçekleştirecek.