Unreal Engine 5 ile Yapılmış Oyunların Boyutları Ne Olacak?
Ps5 lansmanında kullanılmış ve onun gücünü gösteren yeni oyun motoru Unreal Engine 5’in çok yüksek boyutlu grafik sunması çok olası. Bununla birlikte, insanlarda yani konsol ve PC oyuncularıda HDD/SSD’ lerinde oyunların yüksek boyutlar kaplayacağı endişesini elbette ister istemez taşıyorlar.
PS5 teknoloji demosunda gördüğümüz oyun grafikleri bu ya da buna yakın olursa ciddi bir boyut sorunu baş gösterecektir. Aynı zamanda Unreal Engine 5, geliştiriciler için alanının en güçlü oyun motoru demek doğru olur. İşte tüm bunlardan dolayı akıllardaki soru şu : UE5 acaba rekor kıran oyun boyutları da getirebilir mi ?
İngiliz stüdyo Kitatus ve Friends’in CEO’su ve baş programcısı Ryan Shah’ın bu tür endişeleri var. Özellikle nesne geometrisinden sorumlu Nanite sisteminden endişe duyuyor. Çünkü geliştiricilerin, oyun için ayrı basitleştirilmiş sürümler oluşturmaya gerek kalmadan, konsept olarak aynı olan ve daha önceden hazırlanmış grafiklere ufak ayrıntılar eklenmiş modelleri, yalnızca gerçek oyunlarda kullanmasına olanak tanır. Motor, uygun performansı sürdürmeye özen göstererek modelin kalitesini gerçek zamanlı olarak ölçekleyebilecektir.
Günümüzde, geliştiriciler genellikle en yüksek ayrıntı düzeyinde nesneler oluştururlar lakin oyunlara entegre kısmında göreceğimizden daha az doğru sürümleri geliştirmek için kullanılabilir. Nanite bu nedenle geliştiriciler için önemlidir. Çümkü çalışmalarında orijinal modelleri kullanmalarını sağlar. Buradaki sorun ise genellikle çok fazla disk alanı kaplamasıdır. Şimdiye kadar oyun dosyalarına yerleştirilmeleri gerekmiyordu, çünkü oyun sırasında kullanılmıyorlardı.
UE5 sayesinde, geliştiricilerin artık kendilerini sınırlamaları gerekmeyecek, çünkü motor çözümleri, geliştiricilerinin başarabileceği maksimum ayrıntı düzeyinde nesne ve dokuların oluşturulmasını teşvik edecek.