CD Projekt Red, yeni Witcher oyununun geliştirilme aşamasında neden kendi oyun motorları REDengine’i kullanmak yerine Unreal Engine 5’e geçiş yaptıklarından bahsetti.
Unreal Engine 5 ile yeni bir dönemin doğuşu…
Epic Games, yakın zamanda gerçekleştirdiği “The State of Unreal 2022” etkinliğinde birçok geliştirici ve stüdyonun oyun yapmak için artık Unreal Engine 5 kullandığını ve bu değişimin oyunları estetik ve oynanış olarak öne çıkardığını anlattı. CD Projekt Red de bu etkinlikte yer aldı ve bir sonraki Witcher oyununun geliştirme süreci hakkında ince bilgiler verdi.
Bildiğiniz üzere stüdyo, kendi oyun motorları REDengine’İ kullanmaktan vazgeçmiş ve Epic Games ile anlaşarak Unreal Engine’a geçiş yapmıştı. Motoru değiştirme kararı ise diğer Unreal Engine’lerden ziyade şimdiki motorun açık dünya oyun tasarımına daha uygun olmasında yatıyor. Lineer oyun düzeninden çıkmak isteyen CD Projekt Red, belli ki bu oyunla birlikte açık dünya kavramını büyütmeyi düşünüyor.
Özellikle kendisini açık dünya RPG oyunları ile bildiğimiz bu stüdyo ve onun biriciği REDengine; Cyberpunk 2077, The Witcher 2 ve The Witcher 3 gibi yapımlarda kullanılmış ve zaman içinde mümkün mertebede geliştirilmeye çalışılmıştı. Cyberpunk 2077’nin çıkışından sonra göze çarpan bug ve hataların yanında REDengine’in teknik hızının asla Rockstar’ın RAGE motoruna erişememesi gibi düşünceler de temel değiştirmekte muhakkak etkili olmuştur.
CD Projekt Red, Unreal Engine 5’in getirdiği vizyon ile yeni Witcher oyununu daha iyi ve kapsamlı olarak geliştirmekte kararlı duruyor.