FromSoftware’in oyun dünyasınca çok beklenen Elden Ring oyunu sonunda çıkışını yaptı ve görünüşe göre bu çıkış uzun bir süre hafızalardan silinmeyecek. Elbette oyun için heyecan ve beklenti, bu noktada uzun süredir hararetli bir seviyedeydi ve şimdi FromSoftware’in açık dünya aksiyon RPG’si nihayet çıktığından, insanların sürüler halinde ona akın etmesi şaşırtıcı değil. Yayıncı Bandai Namco, oyunun lansman satışlarını henüz açıklamasa da (muhtemelen birkaç gün sonra gelecek), Steam performansından oyunun ne denli büyük çıkış yaptığını görebiliriz.
Lansman sırasında, Elden Ring Steam’de 764.835 oyuncuyla en yüksek eşzamanlı oyuncu sayısına ulaştı. Bu sayının, özellikle bir FromSoftware sürümünden bugüne kadar ne kadar yüksek olduğuna dair bir fikir vermek için, Sekiro: Shadows Die Twice 125.315 oyuncuyla zirveye ulaşırken Dark Souls 3 129.975 oyuncu ile çıkışını yapmıştı.
Tekrardan hatırlatmak gerekirse bu rakamlar Elden Ring’in PC sürümü için geçerli. Oyunun PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox X ve S Serisi, Xbox One’a da çıktığını düşünürsek, elimizdeki rakamlar gerçek rakamların ancak yarısı kadar olabilir.
Böylesine güçlü bir çıkışın tüm Souls hayranlarını mutlu ettiğini söylemeden geçemeyiz. Çıktığı andan itibaren hem oyun dünyasında hem de sosyal medyada gündem olan oyun, bundan sonraki tüm FromSoftware oyunlarına olan bakışı değiştirecek gibi görünüyor. Oyun ayrıca yapımcıların tek oyunculu ve çok oyunculu oyunlara bakışını da değiştirebilir. Tek oyunculu deneyimi temel alan Elden Ring, eşzamanlı oyuncu bakımından çok oyunculu oyunları geride bıraktı.
Bu arada, PC’deki oyuncuların gelecekte dört gözle bekleyecekleri daha çok şey var, tüm bu dehşetleri daha da korkunç ve zehirli bataklıkları daha fazla bataklığa dönüştürmek için bir Elden Ring ışın izleme (Ray Tracing) güncellemesi planları da dahil.