Ubisoft’ta geçirdiği yirmi seneden daha fazlası sonucunda aralarında Far Cry 6‘nın da bulunduğu bazı oyunların yapımcısı Emile Liang, stüdyodan ayrıldığını açıkladı.
Emile’in kendi verdiği bir karar olan bu ayrılık, kendisinin artık yavaş yavaş emeklilik günlerine girmek istemesinden kaynaklanıyormuş. Oyun endüstrisinde hala aktif bir rol almayı düşünen Emile, artık diğer oyun geliştiricilerine kariyer ve yetenek anlamında yardım eden SkillTree adında bir platformda çalışacak.
Kariyerinin son beş yılını Ubisoft Montreal’de geçiren yapımcı, ayrılmadan önce Far Cry 6 üzerinde çalışıyordu. Her ne kadar bu ayrılık, oyunun gidişatına etki edecekmiş gibi dursa da oyun çoktan üretimin son aşamalarını göğüsledi.
Far Cry 6’da çalışan Emile’nin kariyeri nasıldı?
Dile kolay bu yirmi dört sene içerisinde Montreal kurulduktan sadece bir sene sonra stüdyoya girdi ve Prince of Persia: The Sands of Time’ın denetlemesini yaptı. Bunun ardından Prince of Persia: The Two Thrones, Splinter Cell: Conviction, Assassin’s Creed III ve Assassin’s Creed Unity üzerinde çalıştı. Montreal macerasının ardından Toronto ayağına giden yapımcı, burada da Far Cry 4, Far Cry Primal ve Far Cry 6 üzerinde görev yaptı.
PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S ve PlayStation 5’e 7 Ekim tarihinde gelecek olan Far Cry 6, Emile Liang’dan önce kıdemli oyun tasarımcısı Marc McGinley’i kaybetmişti.