Eski Ghostwire Tokyo Direktörü Yeni Oyun Stüdyosunu Duyurdu

Muratcan Ös
Muratcan Ös - Genel Yayın Yönetmeni
3 Dk Okuma Süresi

Halihazırda çıkış yapmak için hazırlanan ve oldukça beklentiye sahip olan Ghostwire Tokyo yapımında görev alan yaratıcı direktör Ikumi Nakamura, kendi stüdyosu Unseen’i kurdu.

Ghostwire Tokyo’yu geliştirmiş Ikumi Nakamura kimdir?

YouTube üzerinden paylaşılan bir giriş videosunda da anlatıldığı üzere Nakamura, dünyanın dört bir yanından geliştiricileri tek bir çatı altına toplamak istediğini ve “sınırları yıkan” oyunlar geliştirmek istediğini belirtiyor. Kariyerine Capcom’un Ökami oyununda görev alarak başlayan ve sırasıyla Bayonetta ve iptal edilen PlatinumGames projesi Scalebound’da çalışan Nakamura, yaklaşık bir sene boyunca ise Tango Gameworks’te bulunuyordu. Resident Evil yaratıcısı Shinji Mikami’nin stüdyosunda The Evil Within (2014, 2017) serisinde görev aldıktan sonra günümüze kadar Ghostwire Tokyo üzerinde çalışmalarını sürdürmekteydi.

unseen

Nakamura, yayıncı Bethesda’nın E3 basın toplantısında tutkulu ve sıcak bir şekilde karşılanan GhostWire Tokyo sunumunun ardından Haziran 2019’da öne çıksa da ancak üç ay sonra Tango’dan ayrıldı. Çalışma yerinden memnun olmayan ve hatta kendisini hasta ettiğini belirten geliştirici, yeni stüdyosu hakkında şunları söylüyor:

“Bir sanatçı, oyun geliştiricisi ve bir anne olarak her zaman yerimi bulmak için sürekli bir arayış içinde olduğumu hissediyorum.

Pandemi vurduğunda dünya görüşüm değişti. Anne olmanın yanı sıra dünyadaki değişikliklerin içimdeki yaratıcılığı nasıl değiştireceği konusunda endişeliydim. Sonunda, endişelenmeme gerek olmadığımı anladım. Altında, hala her zaman olduğum aynı yaratıcıyım.

Oyun üretimim genellikle geleneksel standart süreçlerin engellerini aşıyor. Daha önce hiç yaşamadığım bir şekilde yeni bir takım kuruyorum. Bu harika yetenek grubuyla çalışmak ve öğrenmek, hepimiz için çıtayı yükseltiyor. Sınırları aşmayı ve insanlara ‘vay’ dedirmeyi seviyorum.

Tokyo stüdyosu, farklı kültürlerin kesiştiği bir yer olan bir terminal görevi görüyor. Sanatçıların bir araya geldiği bir merkez. Video oyunları dünyasının ötesinde çeşitli ortamlara geçmek istiyoruz.

Ayrıca stüdyonun adının arkasındaki anlamı da açıklıyor. “Sanatçılar olarak görünmezi görmek için hayal gücümüzü kullanırız. Görünmeziz, sınırsızız, sanatçıyız. Görülmeden çalışıyoruz.”

Biz ulusal sınırları aşan, görünmeden çalışan bir grup sanatçıyız. Biz Unseen’iz.”

Unseen’in ileriki günlerde sektöre nasıl bir giriş yapacağını ve hangi oyunlar üzerinde çalışacağını merakla takip edeceğiz.

Bu makaleyi paylaş
By Muratcan Ös Genel Yayın Yönetmeni
Takip et
İsmim Muratcan Ös. MisteRNOOB'da Genel Yayın Yönetmeni ve Indie divizyonunun lideriyim. Üç seneyi aşkın yazarlıkla uğraşıyorum.
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir