Günümüz teknolojisi metaverse kavramına eğilim gösterirken ve halihazırda şirketler buna büyük yatırımlar yaparken bu türün oyunlarının ilgiyi çekmekte başarısız olduğu yazıldı.
Coin Desk tarafından derlenen bir rapora göre metaverse oyunları, oyuncuların bu yapımları oynama veya devam etme nedenlerini sağlayamıyor ve bu bağlamda ilgi çekicilikten uzak bir görünüm sergiliyor. Öyle ki iki metaverse oyunu, Axie Infinity ve The Sandbox neredeyse %30’luk bir kullanıcı kitlesi kaybetti.
Blockchain Gaming analisti DeFi Vader, Axe Infinity hakkında şu yorumları yaptı:
“Fortnite, GTA, Candy Crush gibi oyuncuların oynamaya devam etmek için para ödemeye istekli olduğu geleneksel oyunların aksine şu anda oyuncuları oyunda tutan organik bir etkileşim yok.”
Coin Desk’in bahsettiği üzere günlük oyuncu sayıları bile bu noktada gerçekçilikten uzak bir görünüm verebiliyor zira Axie Infinity’nin günlük ortalama kullanıcı sayısı 107.240 olsa da bu sayının bir kısmını oyun severler iken bir kısmını ise “yatırımcılara getiri sağlamak için şirketlerin çalışanları” kapsıyor.
Metaverse’de yeni birleşimler söz konusu…
Metaverse oyunlarını halen daha tekinsiz kılan bir diğer unsur ise özellikle küçük yaştaki oyun severlerin güvende olması konusu. Kiminle karşılaşılacağının bilinmediği bir ortamda oyunu oynayanların çeldirilebilme olasılığı da yatıyor. Bu doğrultuda Lego Group ve Epic Games, metaverse’i çocuklar için daha güvenli hale getirmek üzere anlaştıklarını açıkladılar.
“İki şirket, her yaştan çocuğun birlikte eğlenmesi için sürükleyici, yaratıcı bir şekilde ilham veren ve ilgi çekici bir dijital deneyim oluşturmak için bir araya gelecek. Aile dostu dijital deneyim, çocuklara güvenli ve pozitif bir alanda kendilerine güvenen yaratıcılar olmaları ve harika oyun fırsatları sunmaları için onları güçlendirecek araçlara erişim sağlayacak.”
Epic Games CEO’su Tim Sweeney ve Lego Group CEO’su Niels B. Christiansen, bu konuda şu cümleleri sarf ettiler:
T.S: “LEGO Group, yaklaşık bir asırdır yaratıcı oyunlarla çocukların ve yetişkinlerin hayal gücünü büyüledi ve metaverse’de eğlenceli ve özel olarak tasarlanmış bir alan inşa etmek için bir araya gelmekten heyecan duyuyoruz.”
N.C: “Çocuklar, dijital ve fiziksel dünyalarda oynamaktan zevk alır ve ikisi arasında sorunsuz bir şekilde hareket eder.