Online oyun topluluğunda her ne kadar stüdyolar ve bireyler ayrımcılığa ve toksikliğe karşı önlem almaya çalışsa da yayınlanan güncel bir anket, bunun ne yazık ki tersine gittiğini ortaya koyuyor.
Online oyunlarda taciz konusu ele alan anketin sonuçları ne?
Anti-Defamation League (Hakaretle Mücadele Birliği) tarafından yapılan bir anket çalışmasında ilk kez yetişkinlerin yanında 13-17 yaş aralığındaki genç oyun severlerden de veriler toplandı. Anketin sonuçlarına göre 18-45 yaş aralığındaki her altı yetişkinden beşi, sayısal anlamda %83’e denk gelerek çok oyunculu oyunlarda tacize uğruyor. Gençler için ise bu durum beş oyun severden üçü olacak şekilde ki bu da %60’a denk düşüyor.
Tacizin sebeplerine ve kime karşı yapıldıklarına baktığımızda ise durum daha da vahim. Yetişkinlerin %8’i ve gençlerin %10’u, beyaz ırkın yüceliği ideolojisine maruz kalıyor. Bilmeyenler için bu ideoloji, beyaz kişilerin diğer ırklara göre daha üstün olduğunu ve yönetimde sadece bu kişilerin başta olmasını gerektiğini savunuyor. Benzer bir anlamda yetişkinlerin %7’si de Holokost inkarına maruz kaldı.
Geçen seneye kıyasla en çok pik yapan taciz türlerinden olan kadınlara karşı cinsiyet ayrımcılığı da 2020 senesinde %41 iken %49’a çıkış yaptı. Afro-Amerikan veya siyahi insanlara karşı ayrımcılık 2020 senesinde %31 iken %42’ye fırladı. Asya Amerikanların taciz söylemleri ise %26’dan %38’e ilerledi. LGBTQ+ oyuncularının taciz bildirimleri geçen seneye kıyasla pek değişiklik göstermese de oyuncuların %38’i kötü yorumlara maruz kalmaya devam ettiğini söylüyor.
Umarız bu çalışmalar, bazı kurum veya kuruluşların gerekli önlemleri almasına yardımcı olur zira bu tür insanlar oyunlarda yer aldıkça daha çok böyle vakalarla karşılaşacağız. İnsan yine de oyunlarda artan küfür miktarını düşündükçe buna pek ihtimal veremiyor…