SEGA, yakın zamanda gündemine birçok yüksek bütçeli yapımı içeren gizemli bir oyun fikrini koymuş gibi duruyor. Geçen yıl Mayıs ayının mali raporlarından beri bahsi geçen “Super Game”, çeşitli teknolojileri kullanacak beş yıllık bir girişim olarak planlanıyor.
Yönetici direktör Shuji Utsumi, “Super Game” projesine bağlı oyunların halen daha geliştirilme aşamasında bulunduğunu ve şirketin amacının yenileşimci ve interaktif bir oynanış tanıtmak olduğunu söyledi.
SEGA’nın Super Game projesi
Japon geliştirici ve yayıncı; çok platformlu uygulama, küresel geliştirme ve dünya çapında aynı anda piyasaya sürme gibi özelliklere sahip AAA segmentinden ürünler sunmayı planlıyor. Şirketin CEO’su Katsuya Hisai, departmanda şu anda 50 kişinin bu proje üzerinde çalıştığını da ekledi.
“(…) Eskiden oyun oynayan kişilere oyuncu denirdi ama artık oyun izlemek başlı başına bir kültür haline geldi ve bu tür insanlara artık oyuncu denilemezdi. Bence insanlar arasındaki ilişkide büyük bir potansiyel var. oyun oynayan ve izleyenler. Bu imkanlar dahilinde yeni eğlenceler yaratmayı düşünüyoruz.”
VGC’nin gerçekleştirmiş olduğu aynı röportajda Masayoshi Kikuchi, video oyunlarının tarihçesinin teknoloji ve kültür arasındaki bağlantıları içerdiğini vurguladı. Kikuchi, günümüzde oyun kültürünün temel taşlarından birinin de oyun severlerin başkalarının deneyimlerini izlemekten keyif alması haline dönüştüğünü belirtti. Yapımcının bu demeci, SEGA’nın yeni projesinde bu özelliğin ana bir element olduğuna işaret ediyor olabilir.
Bu yılın erken safhalarında Japon şirket, 50 yıldan sonra arcade marketinden ayrılma kararı almış ve pandeminin etkisiyle birlikte arcade oyunların kar getiren bir yapıdan çıkıp şirketin üzerine binen bir yük haline geldiğini göstermişti.