Eski Sony Interactive Entertainment Amerika CEO’su Shawn Layden, Xbox Game Pass’in sürdürülebilir sıfatına erişmesi için 500 milyon aboneye sahip olmaları gerektiğini söyledi.
Shawn Layden röportajda neler dedi?
Gamesindustry.biz ile yapılan bir röportajda Shawn, video oyun geliştirme maliyetlerinin sürekli bir artışta olduğunu ve endüstrinin konsolidasyondan korunması için ne gibi önlemler alınabileceği hakkında konuştu. Oyunların uzunluğunun azaltılması ve oyuncu tabanını büyütmek gibi önlemler hakkında kısa bir sohbetten sonra ise konuşma, Microsoft ve Xbox Game Pass üzerindeki etkinliğine yöneldi.
Layden’a göre Game Pass gibi servisler, geliştirme maliyetleri yüzünden sürdürülebilir değil ve abonelik servisleri üzerinden büyük çaplı oyunları çıkarmak, geri kazanç anlamında gülünç miktarda abone gerektiriyor:
“9,99 dolar aylık ücret alan bir abonelik hizmetinde 120 milyon dolar değerinde bir oyun çıkarmak çok zor. Bunu kaleme alırsanız, yatırımınızı telafi etmeye başlamadan önce 500 milyon aboneye sahip olmanız gerekir. Bu yüzden şu anda tabanı büyütmeye çalışmak için kayıp lideri bir pozisyon almanız gerekiyor.”
@thegamerwebsite
Studio Acquisitions Are Bad For Gamers According to Shawn Layden, Former Playstation Exec #fypツ #gamer #playstation #PS New format, who dis?
Layden, ayrıca Google Stadia, xCloud ve PS Now gibi yayıncılık servislerinin potansiyelinden de bahsetti. Xbox Game Pass örneğinde olduğu gibi Layden, henüz oyuncu kitlesinin oyun yayıncılığı endüstrisine hazır olmadığını söylüyor:
“İçerikleri insanların evlerine bir kutu olmadan sokmanın bir yolunu bulabilirseniz, o zaman susarım. Herkesin bir şekilde yayın çözümü vardır. Çoğu, iyi bir internet bağlantınızın olup olmamasıyla sınırlıdır. Henüz bunun için çalışan bir iş modelini kuranı da görmedim.”
Bakıldığı zaman muhakkak Layden ve Xbox’ın yorumları birbirinden farklı olacaktır. Xbox patronu Phil Spencer ise yakın zamanda Game Pass’in “para yiyen” bir servis olmadığını ve sürdürülebilir olduğunu söylemişti.