Ubisoft’un Yeni Avatar Oyunu NPC’leri ve Manzaraları Bir Üst Seviyeye Taşımayı Amaçlıyor

Hüseyin Oğuz
Hüseyin Oğuz
3 Dk Okuma Süresi

Ubisoft, genelinde Snowdrop Oyun Motoruna odaklanan Avatar: Frontiers of Pandora’ya ait yeni bir fragman yayınladı.

Bahsettiğimiz gibi fragman, oyunu teknik açıdan ele alıyor ki nitekim yeni bir oynanışı da videoda göremedik. Bunu bir tarafa bırakacak olursak yenilenen Snowdrop Oyun Motoru tahmin edebileceğiniz üzere daha iyi aydınlatma, çevre tasarımı, uzak mekan çizimi ve Işın izleme teknolojisine sahip olsa da bu kadarla sınırlı da değil.

Avatar

Avatar oyununda manzaralar filmlerdeki gibi olabilecek mi?

Avatar: Frontiers of Pandora’da uçan araçlarınız ile bir yerden başka bir yere seyahat edebileceksiniz. Uçmaktan kasıt, devasa ağaçların üzerinden veya yerden epey yukarda olmanız. Bu özellik dolayısıyla ortamlar her zamankinden çok daha hızlı yüklenmeli. Ubisoft, seyahatlerin kesintiye uğramaması ve harika manzaralar eşliğinde keyfimizin yerine gelmesi için yeni nesil SSD’leri ve Işın izleme teknolojisini kullanmayı amaçlıyor.

“Yeni nesil SSD’ler, yakın olduğunuz ve havada uçtuğunuz zaman çok daha iyi nesne ayrıntıları sunmamıza imkan tanıyor. Bu çok, çok ayrıntılı manzara üzerinde bir Banshee’de muazzam yüksek hızlarda uçuyorsunuz. Bir yerden başka bir yere çok hızlı hareket ederken onu o kadar hızlı aktaramıyorsak, ne kadar render yapabileceğimizin bir önemi yok. Sadece bu bile yeni nesil SSD’leri gerektiriyor. Hafife alınamaz çünkü gerçekten çok fazla etkisi var.”

Ubisoft, yeniliklerin sadece görsellikten ibaret olmadığını söylüyor ve NPC’leri, hayvanları dünyanın mevcut durumundan daha fazla haberdar etmek için bir sistem geliştirdikleriyle övünüyor. Pandora’nın sakinleri, günün saatindeki ve havadaki değişikliklere değil, aynı zamanda oyuncunun ve diğer varlıkların eylemlerine ve oyunun ilerlemesine de tepki gösterecek. Programlama alanında Teknik Direktör Nikolay Stefanov, örnek olarak büyük hayvanların davranışını verdi; “normalde ağaçlardan ve diğer büyük bitki örtüsünden kaçınırlar, ancak sinirlendiklerinde veya korktuklarında bu ve benzeri nesneleri görmezden gelerek yollarına çıkan her şeyi yok ederler.”

“Teknoloji her şeydir. Tasarımcılar olarak hayallerimizi gerçekleştirmemize izin veren şeydir. Hikayelerimizi anlatmamıza ve istediğimiz daldırma ve kaçışı yaratmamıza izin veren şeydir. Bu sadece kaçışla ilgili değil, aynı zamanda tehlikeyle de ilgili, çünkü Pandora güzel bir yer ama aynı zamanda tehlikeli bir yer. Yani vahşi yaşam, yapay zeka, sizi takip etme biçimleri, size saldırma biçimleri, teknolojideki ilerlemeler ve güçten yararlanma şeklimiz şirket içi Snowdrop motorumuzla, [aksi takdirde] mümkün olmayacak harika şeyler yapmamızı sağlıyor.”

Avatar: Frontiers of Pandora, gelecek yıl PC, Xbox Series X/S ve PlayStation 5 için çıkış yapacak. Oyun ile ilgili daha fazla detay için bu siteyi ziyaret edebilirsiniz.

Bu makaleyi paylaş
Takip et
Ben, uykusunda yazan adam henüz daha uyanmadım.
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir