Xbox patronu Phil Spencer, Xbox tarihinde daha önce görülmemiş bir şekilde hikaye odaklı proje geliştirmelerine eğilim olduğunu açıkladı.
Xbox’ın gelecekteki eğilimi nasıl olacak?
The Guardian ile yapılan güncel bir röportajda Spencer, şirketin Xbox Series X için “geleneksel anlatı oyunları biçimleri” olarak tanımlananlara yani başka bir deyişle; çok oyunculu ve açık dünya olmayan oyunlara olan yaklaşımını dile getirdi.
“Muhtemelen Xbox tarihinde olduğundan daha fazlasını inşa ettiğimizi düşünüyorum. İster bu platform abonelik, ister donanım aygıtı veya mağaza olsun, platform sahipleri aktif olarak yeni ve muhtemelen daha riskli şeylere yatırım yapıyor çünkü işe yararsa oyuncuları Xbox ekosistemine sokmak bize daha çok şey katıyor.
Bu açıklamaya uyan birkaç Xbox oyununun geliştirildiğini zaten biliyoruz. Örneğin Senua’s Saga: Hellblade 2, nispeten niş ve fazlasıyla hikaye ağırlıklı bir fikrin büyük bütçeli bir devamı olarak hemen akla geliyor. Bunun yanında Spencer’ın yakın zamanda The Elder Scrolls’tan “çok farklı” olduğunu ifade ettiği Xbox’a ait geliştirici Obsidian’ın eseri fantastik RPG Avowed var. Xbox Game Pass şenlenecek gibi!