Yerli Oyun Inn Tycoon Erken Erişim İncelemesi

Evil Goose Games tarafından geliştirilen yerli oyun Inn Tycoon'u inceliyoruz

Berke Sönmez
Berke Sönmez - Deputy Editor
13 Dk Okuma Süresi
Inn Tycoon
7.8
Inn Tycoon

Oyun sektörünün yakalamış olduğu ivmeden ülkemizde nasibini almaya başladı desek yanlış olmayacaktır. Özellikle son bir iki yılda sektöre tutunan insan sayısı artış göstermiş haliyle bu durum, oyunların kalitesine de doğrudan yansımış oldu. Sadece son bir yılda bile Anomaly Agent, Ingression gibi oyunlarla tanışmış ve daha nicelerinin ise yolda olduğu bilgisini edinmiş idik.

Bugün ele alacağımız oyunsa yalnızca ülkemizde değil tüm dünyada ilgi toplayabilecek bir iş olma potansiyeli taşımakta. Orta Çağ temasında bir han yönetimini konu alan Inn Tycoon, erken erişim olarak çıktı. Geri dönüş vermenin böylesi kritik olduğu bir süreçte bizlerse oyunu deniyor ve bir basın olarak elimizden gelen desteği sunmak için çaba sarf ediyoruz. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan Inn Tycoon incelememize geçelim zaten orada detaylara ineceğiz.

Evil Goose Games kimdir?

İncelememize geçmeden hemen evvel bu işin arkasındaki isimlerden biraz bahsetmek istiyorum. Tanıyalım, bilelim ki bu sektörde isimlerini gördüğümüzde yabancılık çekmeyelim. Inn Tycoon, geliştirilme kısmında yalnızca iki kişinin yer aldığı bir stüdyonun ilk meyvesi. Evil Goose Games stüdyosunun PC’ye çıkan ilk oyunu; yerelleştirme ve diğer noktalarda iş birliği içinde olsa da geliştirilme & tasarım süreci yalnızca iki isime, Emir Orhan Saltuk ve Gökhan Durgun‘a ait. Müzik & ses noktasında ise Durmuş Bulut Yıldırım görev almış. Kendilerini tebrik etmekle beraber ileriye yönelik planları için bol şans ve iyi dileklerimizi iletiriz.

Inn Tycoon

Inn Tycoon sadeliğiyle öne çıkıp rahatlatarak cezbediyor

Inn Tycoon’u birkaç kelime ile özetleyecek olsam muhtemelen sade ve rahatlatıcı kelimeleri tercihim olurdu. Öğrenme eğrisi oyuncuyu sıkmayan aksine çabucak kavrayıp zevk alması üzerine tasarlanan bir oluşum mevcut. Zaten yeni bir oyun açtığınızda ufak bir öğretici size başlangıç olarak bir iki talimat verip mekanikleri kapmanıza yardımcı oluyor. Sonrasında tamamıyla sizin keşfedip neyin nerede ve ne zaman daha verimli olacağını çözmeniz üzerine şekilleniyor. Öğreticiyi yeni bir oyun açacağınız vakit devre dışı bırakabilme opsiyonu da tatlı bir eklenti olmuş.

Inn Tycoon’da yeni bir oyun daha doğrusu yeni bir han açıp işletmeye başlayacağımız vakit bizlere sunulan 4 adet seçenek mevcut. Bunların ikisi –felaketler ve öğretici– default olarak gelmekle beraber kalan ikisini –sınırsız altın ve tüm ögeler açık– aktifleştirebilmek için, herhangi bir kayıt dosyasında 10 level olmanız gerekiyor. Bir nevi sınırsız altın ve ögelerin kilidinin açılmasını hak etmeniz gerekiyor da denebilir.

Inn Tycoon

Inn Tycoon’un oluşturmuş olduğu sade yapı; görselliği ve kullandığı müzik, sesler ile de perçinlenmiş desek yanlış olmaz. Orta Çağ teması için de sırıtmayan bu tercihler, oluşturulmak istenen atmosfer için en doğru seçenekmiş diye düşünüyorum. Günümüz oyunları arasında da sırıtmayacak bir nitelikte olduğu kanısındayım. Yalnızca belli noktalarda farklı müzikler ve seslerin de boy göstermesi daha hoş bir yapı oluşturabilirmiş.

Mesela bir sonraki başlıkta değineceğimiz mevsim veya şölen, festival diyebileceğimi etkinliklerde olabilecek farklılıklar; deneyime pozitif yansırmış. Ufak ses efektlerinden bağımsız konuşuyorum elbette. Kar yağdığı vakit o uğultu veya cıvıl cıvıl bir havada kuşların ötüşmelerini duymak mümkün.

Bahsetmiş olduğum durum olası aksiliklerde de uygulanabilir. Hazır konusu da açılmışken değinmeliyim ki, oyundaki felaket veya aksilik diyebileceğimiz durumların dengesi henüz oturtulabilmiş değil. Haliyle şu aşamada oyun aşırı tatlı, toz pembe bir tonlarda geçiyor desem yalan olmaz. Kimimiz özellikle bunu arasa da ben risk faktörünün de bulunmasından yanayım. Ne de olsa her işimiz tastamam yolunda gitmemeli değil mi?

Inn Tycoon
Çarpık yerleşme yüzünden tıkanan bir insan grubu

Şu anda hanımızın gidişatına olumsuz yönde etkileyebilecek yegane şey yoğunluktan müşterilerimizin isteklerini yerine getirememek. Lakin bu durum tam sürüme ulaşınca şüphesiz giderilecektir diye düşünüyorum. Neticede erken erişimin amacı biraz da bu.

Oynanış ve çeşitliliği sağlayan unsurlar

Gelelim oynanışa. Bu noktada öne çıkan iki ana madde var. Biri mevsimler diğeriyse etkinlikler. Mevsimler belirli günlerle değişen ve fiyatlar, maaşlar gibi durumlara artı eksi bonuslar sunan doğa olayları. Örneğin kar yağarken banyo fiyatları artış gösteriyorken yiyecek ve içecek fiyatlarında düşüş gerçekleşiyor. Mevsim ve hava olayı ile mantık çerçevesince oturtulmuş bir sistem mevcut yani.

Diğer kısım ise bu piyasadaki yerimizi, adımızı biçen şöhret sistemi. Müşterilerimizle ne denli iyi ilgileniyor isek o denli şöhret puanı kazanmaktayız. Aynı durum aksi içinde geçerli elbet müşterinin ihtiyaçlarını karşılamaz ve nihayetinde çekip gitmesiyle sonuçlanırsa da puanımız eksilmekte. Müşterilere olan tutumumuz haricinde, hanımızı kendi yağında kavrulması için gerekli olan altını da bu şöhret birimine çevirebiliyoruz. Peki kazanmaya kazandık ne yapacağız bu puanları değil mi? Hemen cevaplandıralım.

Inn Tycoon

Gün sonunda mevsimin ne kadar kaldığını veya değişip değişmeyeceğini gözler önüne seren ekranda bir seçim şansı sunuluyor. 3 adet seçenekten birini şöhret puanlarımızın bir miktarına karşın seçerek birtakım bonuslar ve eksiler hanımıza işleniyor. Belirli bir gün boyunca geçerli olacak bu festival veyahut şölenler için görsel birtakım değişiklikler de mevcut.

Artı ve eksi durumlar ise mevsimlerdekine benzer kimisi tüm fiyatlara bir miktar zam yaparken kimiyse müşterilerin hızına veya bahşiş miktarına etki etmekte. Sunduğu artı ve eksilere göre talep ettiği puanda da değişiklik gözlenmekte. Mesela hiçbir eksisi olmazken fiyatlara zam koyan etkinlik 500 şöhret puanı talep ederken artı ve eksiler sunan bir etkinlik 350 puan isteyebiliyor. Gün sonunda bu üçlüden birini seçip yeni güne o bonuslarla geçiş yapıyoruz.

Inn Tycoon’da hanımıza katabileceğimiz tüm bonuslar bunlarla sınırlı da değil. Taverna odaları için ayrı, yatak odaları için ayrı ve elbet genel bonuslar sunan hem dekoratif hem de işlevsel eşyalar mevcut. Örnek vermek gerekirse şömine, hem hanımızda tatlı bir görüntü oluşturuyor hem de menzili çapındaki masaların içecek ve yiyecek fiyatlarına bir miktar bonus veriyor. Menzili tüm hanı kapsayan bazı eşyalar de mevcut. Fıçılar, yiyecek kasaları ve dondurulmuş yiyecekler sundukları bonusları tüm han boyunca geçerli kılıyor.

Inn Tycoon

Erken erişim için eser miktarda çeşitlilik sunduğu kanısında olduğum Inn Tycoon, tam sürüme ulaşma sürecinde eminim doğru adımlar atma çabasında olacaktır. Şu anki sürüm için son sözleri söylemek gerekirse late game diyebileceğimiz verimliliğin artık zirve yapacağı noktaya gelene dek bir hayli keyifli. İş o noktaya gelene kadar tekrara düşmese de late gamede ufak ufak sırıtmaya başlıyor. Yine de o noktaya gelebilmek, aşırı miktarlarda kasarak mükemmeliyetçi oynamıyor iseniz 10 saati belki de fazlasını bulacaktır. Kaldı ki sınırsız mod ve eşyaların kilitsiz olduğu oyun modları sizleri yeniden ekrana çekecektir.

Ekibi ve hanımızı geliştirmek, özelleştirmek

Evet hanımız dönmeye dönüyor ama nasıl? Elbette bizler ve pek değerli ekip üyelerimiz sayesinde. Garsonundan aşçısına, barmeninde temizlikçisine, ozanından banyo görevlisine ancak benim tabirimle tellağına tam 6 tip çalışan mevcut. Görevleri isimlerinden pekala anlaşılıyor olacağından görevlerinden bahsetmeyeceğim. Bilhassa özelleştirme ve geliştirme seçeneklerimize değineceğim.

Öncelikle tüm çalışanlara dilediğiniz takma ismi verme özgürlüğüne sahibiz. Şu an için görünümlerine müdahale edememekteyiz. Şahsen Mehmet ve Somer Şef önderliğindeki mutfağım, Dandelion’un ezgileriyle beraber Ak Bostan Hanı’nın en öne çıkan noktalarından biri idi. Niyesine gelecek olursak mutfak ekipmanlarıma diğerlerine nazaran biraz torpil geçmiş olabilirim. Nihayetinde kazandığım parayla daha iyi hizmetler sunarsam daha fazla para kazanabilirim. Ha bu arada unutmadan, Inn Tycoon incelememizin gerçek yer, kişi ve kurumlar ile alakası bulunmamaktadır.

Az önce bahsettiğim geliştirmelerin fonksiyonel artılarının yanında görünüme de etkisi var. Şu an için renk değişimlerinden ibaret olsa da Inn Tycoon tam sürümle geliştirildikçe daha şatafatlı görünümler elde edebiliriz belki.

Bu geliştirmeleri nasıl yapıyoruz peki? Hanımız hizmet verip müşterilerini mutlu ettikçe seviye atlıyoruz. Seviye atlamanın ödülü olaraksa maksimum ekip üyesi miktarımızda artış, bir miktar para ve seviye puanı kazanıyoruz. Bu seviye puanlarını dilersek yeni eşyalar açmak için dilersek de çalışanlarımız geliştirmekte kullanabiliyoruz. Bu şekilde yerinde sayma, ilerleyememe duygusu da giderilmiş oluyor Inn Tycoon’da.

Inn Tycoon

Çalışanlarımızdan ayrılıp bir bütün olarak hana dönelim. Burada sunduğumuz tek hizmet yemek ve içecek servisi değil. Yatak odası, banyo odası ve oyun odası ile farklı hizmetler de sunabiliyoruz. İsimlerinden de anlaşılacağı üzere her biri müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik olmakta. Bu noktadaki bir eleştirim mutfak alanlarından yeni taverna alanı açamıyor oluşumuz olacak. Kafamda esas canlanan planı bu özellik neticesinde hayata geçiremedim ne yazık ki. Mutfak ve taverna gibi odaları koyabileceğiniz yerler o odaların yanı yani bağlantısı olmak zorunda. Bu durum da benim mutfağı merkeze koyduğum mimariye pek uymuyor.

Erken Erişim oyuna ne denli yaramış?

Benim oyuna eksi olarak sayacağım şeyler şüphesiz erken erişim olarak çıkması gerekçesi ile meydana gelen durumlar. Ola ki Inn Tycoon bu haliyle tam sürüm olarak çıkmış olsa, birtakım ciddi sorunları olabilirdi ancak durum böyle değil. Yapımın Steam mağaza sayfasında yer alanları incelerseniz şayet, geliştiricinin yapmak istediğinin bilincinde olacaksınız. Lakin şunu daha da fazla vakit kaybetmeden söylemek isterim ki bir hamam tellağından hallice, pala bıyıklı Haydar abim işi olmadığında dışarıda soğukta beklemesin üşütür. O soğukta beklememesi için o karlı hava şartlarında kovmak durumunda kalıyorum aksi halde. 😀

Inn Tycoon

Oyun henüz çıkmamışken yayınladıkları demo ile topluluğun görüşlerini öğrenmek ve onları da bu sürece dahil etme düşüncesine sahip ekip, erken erişim süreci ile de bunu hedefliyor. Tahminen 6 ay kadar sürecek erken erişim dönemince yeni içerikler ve kontrolcü desteğinin oyuna dahil olması planlar arasında. Nihayetinde geri bildirim mekanizmasının kuvvetli kılınmak istendiği bir yapı ile Inn Tycoon, tam sürüme ulaştırılmak ve sonrasında da desteklenmek isteniyor.

Mevcut ufak sorunların günden güne gelen güncellemelerle giderilip sorunsuz bir deneyimin sağlanmak istendiği şu günlerde; ana mekanikler de dengeleniyor ve kafa yormayan sade ama keyifli oynanış deneyimi, sabırsız oyuncular için sunulmuş oluyor. Tüm bunlar ışığında söylemeliyim ki Inn Tycoon, erken erişim için yeterince içerik sunuyor. Acele etmeden ortalama 5-6 saatte sıfırdan tüm eşyaların kilidini açıp hanımı arzu ettiğim gibi özelleştirebildim. Zamanla neyin daha karlı neyinse zararlı olabildiğini kaptım ve buna göre aksiyon aldım. Sonrasındaysa sınırsız para gibi modlarla bir nevi deneysel işlere imza attım.

Nihayetinde ortada erken erişim olarak sunabilecek nitelikte bir iş mevcut. Şahsen bir miktar daha bekleyip tam sürüm olarak görmektense bu şekilde görmek ve sürece dahil edilmek benim için daha tatlı oldu. Bu işte emeği geçen herkesin eline sağlık demekle beraber tam sürüm için de iyi dileklerimi iletirim. Dilerseniz görevler, evcil hayvan, yeni içerikler ve dahasını barındıran erken erişim yol haritasına da göz atabilirsiniz.

Evil Goose Games tarafından geliştirilen ve GameDev.ist tarafından yayınlanan Inn Tycoon , 26 Ağustos 2024 itibariyle çıkmış bulunuyor. Eğer okuyacak farklı bir inceleme arıyorsanız Age of Mythology Retold incelememizi de değerlendirebilirsiniz.

Inn Tycoon
Inn Tycoon
7.8
İnceleme 7.8
Bu makaleyi paylaş
Deputy Editor
Takip et
"Praise The Sun"
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir