PCKONSOL

CD Projekt Patronu, Jason Schreier’in Cyberpunk 2077 Raporuna Cevap Verdi

Geçtiğimiz gün Bloomberg’den araştırmacı gazeteci Jason Schreier CD Projekt RED ve en yeni oyunu Cyberpunk 2077 için çarpıcı bir rapor hazırlamış ve bu raporla ilgili detayları kendi Twitter hesabından paylaşmıştı. Dilerseniz o haberimizin detaylarına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Şimdi ise CD Projekt RED patronu Adam Badowski, Jason Schreier’ın Cyberpunk ile alakalı olumsuz tweet’lerine cevap verdi. Badowski cevabında özellikle 3 konu değinmiş.
Bunlar;

  • 2018’de E3’de yayınlanan oynanış demosunun sahte olduğu.
  • Çalışanların oyunun 2020 yılında çıkış yapmasına hazır olmaması.
  • Şirket içinde Polonyalı çalışanların, Polonyalı olmayanların yanında Lehçe konuşarak diğerlerinin dışlanmış hissetmelerine yönelik iddialar.

Adam Badowski’nin Twitter üzerinden yayınladığı cevap:

“Yazınızı ve tweetlerinizi okudum, yazınız için teşekkür ederim. Bazı düşüncelerim var.

Hayranlar ve gazeteciler, Cyberpunk 2077’nin hırsı ve ölçeği karşısında büyülendiler. Bilmedikleri şey, demonun neredeyse tamamen sahte.

Bir ticaret fuarı oyunu demosunun, oyunun yayınlanmasından iki yıl önce bir vizyon testi veya dikey dilim olmaması zordur, ancak bu sahte olduğu anlamına gelmez. Demoyu oyunla karşılaştırın. Dumdum sahnesine veya araba kovalamacasına veya diğer birçok şeye bakın. Makalenizi okuyan insanların bilmeyeceği şey, oyunların doğrusal bir tarzda yapılmadığı ve lansmandan sadece birkaç ay önce nihai ürün gibi görünmeye başladıklarıdır. O demoya şimdi bakarsanız, evet farklı, ama “devam eden çalışma” filigranı bunun içindir. Nihai oyun, bu demodan çok daha iyi görünüyor ve oynuyor.

‘Eksik’ özelliklere gelince, bu oluşturma sürecinin bir parçasıdır. Özellikler, çalışıp çalışmadıklarını gördükçe oyuna eklenir veya çıkartılır. Ayrıca, nihai oyunda, demoda gösterdiğimiz araba pusuları var.

[better-ads type=”banner” banner=”7217″ campaign=”none” count=”2″ columns=”1″ orderby=”rand” order=”ASC” align=”center” show-caption=”0″][/better-ads]

Ve çıkış hakkında biraz daha ayrıntıya girersek, bu demoda sunduğumuz vizyon ile dünyadaki birçok ünlü oyun incelemesinden PC için 9/10 ve 10/10 puanlar aldı.

Eski nesil konsollara gelince, evet bu başka bir durum, ancak bunun farkındayız ve hataları ortadan kaldırmak için çok çalışıyoruz. (PC’de de mükemmel bir versiyon olmadığını biliyoruz) ve bir oyun ve sanatsal vizyon olarak Cyberpunk 2077 ile gurur duyuyoruz. Bunların hepsi felaket dediğim şey değil.

Personelin çoğu, 2020’de piyasaya sürülmeye hazır olmayacağını biliyordu ve açıkça söyledi.

Bazıları eski çalışan, sadece 1’i anonim olmayan 20 kişiyle konuştunuz. Ben olsam 500 kişiden fazla personeli olan firma için “çoğu” sizin iddia ettiğiniz şeyi açıkça söyledi demezdim.

Polonyalı olmayan birkaç personel, iş arkadaşlarının önünde Lehçe kullanan ve şirket kurallarını ihlal eden hikayeler paylaştı. Kendilerini dışlanmış hissettirdiler, dediler… iş arkadaşları onlar hakkında kötü mü konuşuyor?

Buradaki herkes toplantılar sırasında İngilizce konuşuyor, şirket genelindeki her e-posta ve duyuru İngilizce’dir ve bu zorunludur.

Temel kural, gündelik bir sohbette bile belirli bir dili konuşmayan biri olduğunda İngilizceye geçmektir.

Bununla birlikte, Almanca konuşan Almanlar, Lehçe konuşan Polonyalılar, İspanyolca konuşan İspanyollar için oldukça normaldir (stüdyoda 44 millet var, anladın) etrafta başka kimse yok. Çok kültürlü bir ortamda çalışıyoruz.

Soru başka bir ülkeye, bazen kültüre taşınmak, orada çalışmak ve yaşamak zorsa, o zaman cevap evettir. Ancak bu, tüm dünyadaki her şirket için evrenseldir ve bu geçişi kolaylaştırmak için elimizden geleni yapıyoruz.”

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu