Dying Light 2, hiç şüphesiz oyun severler tarafından en çok beklenen ve en çok merak edilen oyunlardan biri. Öyle ki Steam‘in istek listesinin tepesinde yer alıyor. Ancak ne yazık ki oyun hakkında E3 2019’dan sonra doğru düzgün haberler alamadık.
Ta ki oyunun geliştiricisi Techland, 2020 yılı sonunda açıklama yaparak, 2021 yılında oyun ve geliştirme süreci hakkında yeni bilgiler sunacaklarını açıklayana kadar. 2021’in gelmesi ile birlikte de oyun ile ilgili yeni bilgiler almaya başladı. İlk gelen haberlere göre de oyun yeni bir oyun motoru ile geliştiriliyor ve 2021 sonuna doğru çıkış yapması bekleniyor.
Şimdi ise Wccftech, oyunun geliştiricileri ile yeni bir röportaj gerçekleştirdi. Biz de bu sayede oyun hakkında yeni bilgilere ulaşma şansı yakaladık.
Öncelikle Techland baş tasarımcısı Tymon Smektala’nın yaptığı açıklamalara göre oyunun ana hikayesi çabucak bitirmek isterseniz yaklaşık 20 saat sürecekmiş. (2019 yılında da oyunun 15 – 20 saat arası süreceğini açıklamışlardı) Ama her yeri kolaçan edeyim keyfini çıkartayım derseniz de bu süre, 2 hatta 3 katına çıkacakmış. Yani 40 ila 60 saatlik bir ana oyun keyfi yaşamamız mümkün. Tabi bu sadece ana hikaye. Ayrıca Smektala, oyunun açılış bölgesini dip bucak gezeceğim derseniz onun bile 7-8 saatinizi alabileceğini açıklamış.
Ayrıca firmanın Render Yönetmeni Tomasz Szalkowski’nin açıklamasına göre ekip, konsollarda mümkün olan en iyi performansı sağlamak için Dying Light 2’yi PlayStation 4 ve Xbox One’da çok erken test etmeye başlamış. Yeni nesil konsollarda ise oyun kalite (ray tracing dahil), performans (60+FPS) ve 4K çözünürlük olmak üzere üç farklı grafik modu seçeneği sunulacakmış.
Röportajda konuşulan bir diğer konu ise oyun dolu dolu bir sanal dünyaya sahip olacakmış. Hatırlarsanız 2019’da ikinci oyunun ilk oyuna göre dört kat daha büyük olacağı açıklanmıştı. Röportajda da bu konuya değinilmiş. Oyun süresiz olarak ertelendikten sonra, birçok kişi tarafından oyunun firmanın boyunu aştığını söylemişti. Ancak durum öyle değil. Yapılan açıklamaya göre erteleme oyunun geliştirmesindeki teknik problemlerden kaynaklanmıyor ve dünya açıklandığı gibi muazzam yoğunlukta olacakmış. Ekibin yeni kullandığı teknoloji sayesinde şehri oluşturmak daha kolay ve bu büyüklükte haritayı oluşturmakta da zorlanmıyorlarmış.
Oyunun hikayesi ile ilgili röportajda pek bir şey konuşulmamış. Geliştiriciler hikayenin biraz gizli kalmasını istiyorlar. Hikaye ile ilgili bilinen tek şey birini veya bir şeyi aramak için şehre gideceğimiz ve oradaki hayatta kalanlarla karşılaşmamız sonucu işlerimizin zorlaşacak olması.
Oyunun çıkış tarihi ile ilgili herhangi bir bilgi paylaşılmadı ancak bu yıl sonuna kadar çıkış yapması bekleniyor.