Battlefield serisinin son oyunu Battlefield 2042’nin çıkışı üzerinden neredeyse 3 ay geçti ve oyun üzerindeki tartışmalar hararetini korumaya devam ediyor. DICE ve EA bu hararetli ortam içerisinde oyunu düzeltmeye çalışsalar da oyunu oynaması ücretsiz yapmaya çalışmak gibi yanlış kararlar ve oyun ile ilgili güncellemeleri ve etkinlikleri sürekli ertelemeleri oyuncuların canına tak ettirmiş durumda. Öyle ki 200.000’den fazla kişi EA’den oyunculara koşulsuz geri ödeme teklif etmesini isteyen bir dilekçe bile imzaladı.
Tüm bu olayları göz ardı edecek olsak bile EA yönetimi içerisindeki sorunlar hala devam ediyor. Oyunun lansmanının hayal kırıklığı olduğunu kabul eden EA CEO’su Andrew Wilson, oyunun başarısızlığını “yaklaşık iki yıldır evden çalışan ekiplerine” ve ancak oyun uygun ölçekte oynandığında ortaya çıkan “beklenmeyen performans sorunları” gibi faktörlere bağladı.
Battlefield 2042’nin Halo Infinite ile ilgili sorunları
Sektörden ve güvenilir bilgi sızdıran Tom Henderson’a göre, Battlefield 2042’nin sorunlu lansmanı, bu hafta EA merkez binası toplantısında da ele alındı. Toplantı sırasında, EA’in baş işletme görevlisi Laura Miele’nin, Wilson’ın bu ayın başlarında halka açık olarak söylediklerini yinelediği bildirildi. Buna ek olarak Miele; Battlefield 2042’nin bazı sıkıntılarını kısmen Halo Infinite’e bağladı.
Not etmek gerekirse; şu anda Xbox’ın elindeki güçlü kozlardan biri olan ve 343 Industries’in geliştirmiş olduğu Halo Infinite’in ücretsiz çok oyunculu versiyonu, Battlefield 2042’nin erken erişiminden 3 gün sonra piyasaya sürülmüştü. Ayrıca Halo Infinite’in beta sürümü, Battefield 2042’nin çıkış yapmasından 4 gün önce piyasaya sürülmüştü.
Henderson, Xfire’da yazdığı bir raporda oyunun lansmanından sonra DICE’ın, hatayı daha da azaltmak için 1. Gün ve 0. Gün yamalarını yayınladığını belirtmişti. Bunun üzerine Miele, Battlefield 2042’nin lansmanı ve yamalarının ‘istikrarlı bir oyun’ ve ‘iyi bir erken kritik tepki’ anlamına geldiğini söyledi. Ancak, EA’ya göre işler kendi aleyhlerine işlemeye başladı ve bu sırada Halo: Infinite multiplayer’ın sürpriz çıkışı gerçekleşti. Miele’ye göre, iki oyun arasındaki karşılaştırma olumlu değildi, çünkü Halo Infinite çok gösterişli bir oyundu, oysa Battlefield 2042 hatalar içeriyordu ve o kadar gösterişli değildi.
Özetlemek gerekirse Battlefield 2042’nin çıkışı tüm oyun dünyasında sükse yapan bir çıkıştı. Öyle ki oyun ilk çıktığı hafta içerisinde 4.2 milyon kopya satmayı başarmıştı. Ancak ne yazık ki yapımcılar, oyuncular tarafından oyun içerisinde karşılaşılan sorunlar nedeniyle çok büyük bir olumsuz eleştiri yağmuruna tutulmuş ve oyuncu kaybetmişlerdi. Bir de tüm bunların yanında ücretsiz ve sorunsuz çalışan multiplayer FPS oyunu olan Halo Infinite alternatifi çıkınca EA’in durumu daha da zorlaşmış gibi görünüyor. Tüm bu olaylardan sonra oyuncuların Battlefield’a olan güvenleri epeyce sarsılmış durumda.
EA ise bu güveni tazelemek adına oyun üzerindeki çalışmalarını devam ettiriyor. Bu çalışmalardan bazıları ise geliştirici DICE’ın geçtiğimiz günlerde, Mart ayına kadar beklenen Battlefield 2042 Sezon 1’in çıkışını 2022 yazına kadar ertelediğini ve böylece temel oyunu sıfırdan geliştirmeye odaklanabileceğini doğruladı. Ayrıca Battlefield 2042’nin yenilenmiş bir puan tablosu sunacak bir sonraki güncellemesini bu ayın sonundan Mart ayının başlarına erteledi.