Gamescom Dosyası: Assassin’s Creed Shadows Hakkında Özel Bir Sunum İzledik

MisteRNOOB olarak Gamescom'da Assassin's Creed Shadows hakkında özel ve keyifli bir sunuma tanıklık ettik.

Muratcan Ös
Muratcan Ös - Genel Yayın Yönetmeni
4 Dk Okuma Süresi

MisteRNOOB’un ilk Gamescom macerası biraz yoğun geçse de çok tecrübe kazandığımızı söylemem gerek. Bunun yanında bazı büyük yayıncıların oyunları hakkında sunumlar izleme şansı elde ettik. Bu sunumlardan birisi de Assassin’s Creed Shadows hakkında gerçekleştirildi.

Ubisoft Quebec stüdyosundan Thierry Dansereau, oyunla alakalı sunumda kendi alanından bilgiler paylaştı. Assassin’s Creed Shadows’un sanat direktörü olarak oyundan kareler ve atmosferi güçlendirecek özellikler göstermeyi de ihmal etmedi.

Gamescom’da Assassin’s Creed Shadows ve görsellik hakkında

Öncelikle sunumun biraz teknik kaldığını belirtmem gerekiyor. Oldukça güzel tasarlanmış bir alanda Thierry’i ve sunumu dinleme şansı elde ettik. Sunum veya sunum alanıyla alakalı herhangi bir fotoğraf çekmemize izin verilmese de kendisinin bu oyuna gönül verdiğini anlayabiliyorum. Shadows, görsellik bakımından gerçekten harika görünüyor.

İlk kez Shadows’ta entegre edilecek bazı özelliklere de değinildi ki bunlardan ilki Dynamic World Weather Conditions (Dinamik Hava Koşulları). Thierry’e göre neredeyse tüm Ubisoft stüdyoları bunun üstünde çalışmış ve kendisi bununla birlikte grafiklerin büyüleyici gözükeceğini söylüyor.

Dinamik Hava Koşulları ile hava değişimlerine tanıklık edebileceğiz. Oyunda geçirdiğimiz vakit doğrultusunda farklı mekanlarda farklı hava olayları göreceğiz. Örneğin dağlara çıktığımızda karlı bir hava bizi beklerken dağlardan sulak tarlaların olduğu arazilere inerken karlı havadan açık bir gökyüzüne ve oradan da yağmurlu havalara tanıklık edeceğiz.

Bunun dışında Thierry, Ubisoft’un gözdesi Anvil motorunun da geliştirildiğini ve Dynamic Wind and Spray özelliğinin eklenebildiğini söylüyor. Bu özellikle birlikte rüzgarlar, ağaç ve çalı gibi bitkileri organik bir şekilde hareket ettirecek. Örneğin sert esen bir rüzgar, ağacın dallarını daha gerçekçi bir biçimde savuracak, onun başka dallara veya gövdeye çarpmasını sağlayacak.

Ayrıca (ki en beğendiğim özellik buydu) rüzgar etkisi, suyun akışını da değiştirebilecek. Sunumdaki videoda gösterdikleri bir sahnede rüzgar, çatıdaki odunların arasından akan suyun yönünü değiştirip başka şekilde akmasını sağlayabiliyordu.

Bunun dışında Dynamic Seasons and Weather States (Dinamik Mevsimler ve Hava Durumları) özelliği de atmosferi güçlendiren etmenlerden birisi. Oyunda havalar değişebileceği üzere vakit geçtikçe mevsimlerin değişimine de tanıklık edeceğiz. Fragmanlardan bildiğimiz kasaba alanı, sunum esnasında önce bahar ardından kış aylarında gösterildi ve oldukça güzel gözüküyordu.

Ayrıyeten Prop Foliage Destruction isimli bir özellik daha gösterildi. Bu özellik de etraftaki objelerin yapılan saldırıya göre gerçekçi bir biçimde etkilenmesini içeriyor. Örneğin bambular veya çiçekler, katana darbenizle orantılı bir şekilde kesilecek. Ev kapıları, çitler ve daha birçok obje gerçekçi bir biçimde parçalanacak.

Atmos özelliği ile bulutlar oyunda doğal bir şekilde oluşturulacak ve bu da oyunun sanatına, görüntünün kalitesine ve gerçeklik algısına katkı sağlayacak. Dynamic Lighting ile daha doğal bir ışıklandırma elde edilecek.

Gamescom

Shadows hakkındaki sunumda oynanışla alakalı bir şeyler göremediğim için üzülsem de oyunun sanat tasarımına çok büyük emek verildiğini görüyorum. Ubisoft, oyunu oynarken çevreyle de etkileşime geçmemizi ve Feodal Japonya’nın atmosfer nimetlerinden faydalanmamızı istiyor gibi duruyor. Assassin’s Creed Shadows, belki de fotoğraf modunu ilk kez kullanabileceğim oyunlardan birisi olabilir.

Bu makaleyi paylaş
By Muratcan Ös Genel Yayın Yönetmeni
Takip et
İsmim Muratcan Ös. MisteRNOOB'da Genel Yayın Yönetmeni ve Indie divizyonunun lideriyim. Üç seneyi aşkın yazarlıkla uğraşıyorum.
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir