Firaxis Games‘de çalışmış eski sanat direktörü Greg Foertsch, arkadaşlarıyla birlikte Bit Reactor isminde yeni bir stüdyo kurdu. XCOM: Enemy Unknown, XCOM 2, Alpha Centauri, Civilization 3 ve Civilization 4 gibi yapımlarda çalışmış olan geliştirici kadrosu, adeta bir Şampiyonlar Ligi gibi oldu.
XCOM ve Civilization geliştiricileri kararlılar
Gamesindustry.biz ile yapılan bir röportajda Foertsch, Bit Reactor’un önündeki planlardan bahsetti. Mekanik ve sistem olarak sıra tabanlı strateji oyunlarına yoğunlaşacak olan stüdyoya göre bu yapımlar halen daha beklenen ilgiyi görememiş:
“Metin dolu bir duvar gerektirmeyen hikayeler anlatmanın ve aktarmanın yolları var. Bizim odaklandığımız şey bu — bunu türe getirmek ve strateji ile aksiyon oyununun arasındaki çizgiyi bulanıklaştırmak.”
“Hedefimiz Yılın Oyunu Ödülü’nü kazanmak; 2012’de yaptığımız gibi Halo veya oradaki her kimse ile kafa kafaya gitmeyi umuyoruz.”
Foertsch, Mario Rabbids serisinden ve Gears Tactics’in düşüncelerine bir kanıt olduğunu söylüyor. Geliştirici, strateji oyunu formülünü baştan yenilemek istiyor. Dolayısıyla uzun vadede yenilikçi, birden fazla türü birleştiren ve hikayeyi vurgulayan oyunların sözünü de veriyor.