CD Projekt Red Şirket Stratejisini Değiştirerek Aynı Anda Birden Fazla AAA Oyun Geliştirme Sürecine Giriyor

Muratcan Ös
Muratcan Ös - Genel Yayın Yönetmeni
4 Dk Okuma Süresi

CD Projekt Red bugün itibariyle radikal bir karara atarak şirket politikasını değiştirdiğini duyurdu. Bu değişimin ana odaklarından birisi ise şirketin video oyunları geliştirmede izlediği yolları. CD Projekt Red CEO’su Adam Kiciński ve yönetim kurulu, 2022’den başlayarak CD Projekt Red’in “aynı anda” birden fazla AAA oyun ve genişleme paketi üzerinde çalışacağını duyurdu.

Güncellenmiş strateji çerçevesi adı altında geçen yeni kararların ardından Adam, her zamanki gibi hırslı olduklarını ama şirketin özellikle oyun geliştirme konusunda zayıf olan yanlarını görmezden gelemediklerini açıkladı. Stratejik Geliştirme Çerçevesi, şirketin oyun geliştirme kısımlarını optimize etmeyi ve makro olarak daha dinamik bir şekilde büyümesini amaçlıyor.

RED 2.0’ın bir parçası olarak stüdyo, CTO’sunu (Baş Teknoloji Sorumlusu) daha da güçlendirecek ve CTO’nun sorumlu olduğu alanları modernize edecek. REDengine teknolojisi iyileştirilecek ve yeni oyunlar için merkezleştirilecek. Geliştirici ekip ise disiplinler arası bir yaklaşımla yeniden düzenlenecek ve bu da oyunların geliştirilme şeklini değiştirerek yaklaşımı daha proaktif hale getirecek. CD Projekt Red CTO’su ve Üretim Müdürü Paweł Zawodny, “Tüm bu değişiklikler, 2022’den başlayarak birden fazla AAA oyunu ve genişletmesi üzerinde paralel olarak çalışmamızı sağlamayı amaçlıyor” diyor. 

Değişen yaklaşım ayrıca oyunların tanıtma şeklini ve marketing unsurlarını da değiştirecek. Gelecekte yapılacak herhangi bir pazarlama kampanyası, verilen oyunun gerçek sürümüne daha yakın bir şekilde yayınlanan ve tüm desteklenen donanım platformlarında çalışmasını sunan bir tanıtım içerecek. (Cyberpunk nelere kadir…) Şirket aynı zamanda şeffaflık için her sene, gelecek çeyrek senede izlenecek bir yol haritası yayınlayacak.

“Tek oyunculu RPG’ler önceliğimiz oldu ve olmaya da devam edecek. Bununla birlikte hem The Witcher hem de Cyberpunk’ın büyük potansiyelini görüyoruz ve bu oyunların ulaştığı alanları, medya ve içerik türlerini içerecek şekilde genişletmek istiyoruz. Hedefimiz; karakterlerimiz ve hayali dünyalarımıza yeni hedef grupları tanıtarak daha da zengin bir eğlence kaynağı sunmak, ”diyor CD Projekt İş Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Michał Nowakowski.

Şirketin bir diğer önem vereceği unsur da online oyun ve oynanış elementleri olacak. GOG Galaxy’e ve önümüzdeki zamanlarda geliştirme süreçlerine destek olacak teknolojiye daha fazla önem verilerek, bu platformda toplanan bir kitle yaratmak ise CD Red’in öncelikler listesinde duruyor.

Aynı anda birden fazla AAA oyunu demek çok büyük sorumluluk demektir, bu oldukça bariz. Cyberpunk faciasından sonra CD Red, kaybettiği güveni geri almak için oldukça çaba gösteriyor ve yine kendisine has bir risk alımıyla yola çıkıyor. Kicinski’nin bu yolda neler istediği bilinmez ama CD Red için bu gün ve onların son oyunu Cyberpunk 2077 bir mihenk taşı haline gelmiştir.

Son olarak CD Projekt bugün Kanadalı oyun geliştirme stüdyosu Digital Scapes’i de bünyesine kattığını duyurdu. Digital Scapes BioWare, Radical Entertainment ve Relic’te üst düzey görevlerde bulunmuş isimler tarafından 2012 yılında kurulmuştu. Geliştirici firma artık CD Projekt RED Vancouver ismini alarak Warsaw, Kraków ve Wroclaw stüdyolarına destek verecek.

Bu makaleyi paylaş
By Muratcan Ös Genel Yayın Yönetmeni
Takip et
İsmim Muratcan Ös. MisteRNOOB'da Genel Yayın Yönetmeni ve Indie divizyonunun lideriyim. Üç seneyi aşkın yazarlıkla uğraşıyorum.
Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir