Jade Raymond, yeni bir bağımsız stüdyo olan Haven’ı kurduğunu dün itibariyle duyurdu ve stüdyo, şimdiden PlayStation için orijinal bir IP üzerinde çalışmaya başladıklarını açıkladı.
Montreal merkezli olan stüdyo, Sony’den desteği de aldı. PlayStation Blog’dan bir durum yazısı paylaşan Raymond, Google Stadia’da stüdyo sayfasının kapanmasının pandemi dönemi ile birleştiğini ve bunların kendisini çok yorduğunu ifade etti. Resmi blog paylaşımına buradan ulaşabilirsiniz.
Geçtiğimiz bu 12 ay, oldukça tuhaf ve zorluydu. Pandemi, sosyal adaletsizlik ve işten çıkarılmalar bir sürü yakın arkadaşımı ve ailemden insanları etkiledi. Arkadaşlarımı ve ailemi yüz yüze görememek ile birleşen tüm bu faktörler beni, gerçekten önemli olan şeyler hakkında kendime bazı zor sorular sormam gerektirdiği bir ruhsal izolasyon dönemine soktu.
25 yıldır oyun geliştirme ile uğraşıyorum, oldukça uzun bir zaman dilimi! Oldukça başarılı iki orijinal IP’nin oluşturulmasına öncülük etme ve sıfırdan birden çok ekip ve stüdyo oluşturma fırsatım oldu. Bu maceraların bazıları hayal edebileceğimden çok daha başarılı, bazıları ise daha az başarılı oldu.
Son zamanlarda birkaç kişi bana şu soruyu sordu: “Tüm bu deneyimlerden sonra, hala oyun sektöründe olmak istiyor musun?” Cevap her şekilde sarsılmaz bir EVET! Oyun endüstrisi benim ait olduğum yer!
İster çocuklarımla Settlers of Catan oynamak ister takımımla Valheim oynamak, oyunlar bana neşe getirmeye devam ediyor. Değer verdiğim kişilerle rahatlamanın, bağlantı kurmanın ve deneyimlerini paylaşmanın bir yolu oyun oynamak. Söyleyebilirim ki oyun yapma eylemi, birçok yönden daha tatmin edici. Müzik bestecilerinden konsept sanatçılarını ve programcıları (evet, programcılar da yaratıcı!), çok farklı yaratıcı alanlardaki uzmanları, oyuncuların keşfetmesi için yeni dünyalar sunan bir orkestrada bir araya getirmek… Benim için yapmayı hayal edebileceğim daha tatmin edici veya ödüllendirici hiçbir şey yok.
Son birkaç yıldır kariyerimin değerlendirmesini yaptığımda ve bundan sonra ne yapacağımı düşünmeye başladığımda, çok basit bir sonuca vardım: En çok yapmayı sevdiğim şeye geri dönmem ve bunu verecek şekilde yapmam gerekiyor: keşfetme, ilham verme ve yaratma özgürlüğü.
Artık bugün (dün), yıllardır birlikte çalıştığım (ve çok sevdiğim) yetenekli oyun geliştiricilerin çoğunun en tutkulu olduğumuz şeyi yapmak için bir araya geldiği bağımsız bir stüdyo olan Haven’ı duyuruyorum. Mesleklerimizi herhangi bir engel olmaksızın uygulayabileceğimiz bir yerde OYUNLARA yeniden odaklanmanın zamanı geldi. Oyuncuların kaçabileceği, eğlenebileceği, kendilerini ifade edebileceği ve topluluk bulabileceği dünyalar yaratmak istiyoruz. Tutkumuzu bir projeye dökmek istiyoruz. İnsanların deneyimlemesi için harika bir şey yapmak istiyoruz. Çünkü oyunların insanların hayatlarına neşe getirme gücüne inanıyoruz. Sony de öyle. Mükemmelliğe olan bağlılıkları eşsizdir. Bu yüzden herkese destekleri için ne kadar teşekkür etsem az.
Birlikte, oyuncular ve geliştiriciler için bir sığınak olacak oyunlar yaratmak istiyoruz. Bu nedenle, bugün açıklayacak çok fazla ayrıntıya sahip olmasak da PlayStation topluluğunun Haven Studios’un habersiz bir IP üzerinde zaten çok çalıştığını bilmesini istiyorum. Size daha fazlasını göstermek için sabırsızlanıyoruz!
Jade Raymond’un kurduğu Haven Studios’un sayfasına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.